CMG ir starptautiski nozīmīgs investors un termināļu operators, kura īpašumā ir 30 ostas 16 valstīs. Viens no pašreiz aktuālajiem CMG projektiem ir Ķīnas industriālā parka un loģistikas centra "Lielais akmens" būvniecība un attīstīšana Baltkrievijā netālu no Minskas. Lai realizētu Ķīnas uzņēmēju mērķus un izveidotu "Lielo akmeni" par izdevīgu Ķīnas preču distribūcijas centru, liela nozīme ir kvalitatīviem un efektīviem loģistikas risinājumiem. Tā kā Baltkrievijai nav savu jūras ostu, kravu transportēšana tiek plānota caur Lietuvas un Latvijas ostām.
Jau kopš pašiem projekta pirmsākumiem norisinās Rīgas ostas aktīva komunikācija un sadarbības iespēju meklēšana ar loģistikas centra "Lielais akmens" attīstītājiem, tostarp Ķīnas holdingu CMG, lai demonstrētu savu konkurētspēju attiecībā pret Klaipēdas ostu, kas sava ģeogrāfiskā novietojuma dēļ vienmēr ir bijusi izdevīgākā izvēle kravu transportēšanai no Minskas apgabala. Pagājušajā gadā CMG pārstāvju vizītes laikā Rīgas ostā tika parakstīts stratēģiskās partnerības līgums starp Rīgas brīvostas pārvaldi un CMG, kas paredz sadarbību vairākās jomās, tostarp kravu tranzītā un kopīgu investīciju projektu realizācijā.
Veiksmīgai sadarbībai ar CMG un kravu tranzīta nodrošināšanai no "Lielā akmens" būtiska ir visu Latvijas tranzīta nozares spēlētāju iesaistīšanās un vienota Latvijas tranzīta koridora piedāvājuma demonstrēšana. Šajā kontekstā, uzstājoties starptautiskajā forumā "Atvērtais parks "Lielais akmens" – globālo iespēju piemērs" satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsvēra: "Latvija ir ideāli piemērota sadarbībai ar valstīm, kurām nav savas izejas uz jūru, piešķirot multimodālos transporta risinājumus ar neierobežotu piekļuvi trim Latvijas jūras ostām: Rīga, Ventspils un Liepāja, galvenajiem kuģošanas maršrutiem. Tāpat spējam nodrošināt starptautisko un plašāko aviosatiksmi Baltijas valstīs, kā arī efektīvu autoceļu un dzelzceļa satiksmi visā Eirāzijas kontinentā".