Modernas un ietilpīgas noliktavas ļauj audzēt saldēto kravu produkciju apjomus Rīgas ostā
Foto: Publicitātes foto
Atlantijas okeāna siļķu un skumbriju zvejas sezona rit pilnā sparā. Norvēģu, īslandiešu, skotu un Farēru salu zveju kuģi seko zivju migrācijas ceļam un pilda noteiktās nozvejas kvotas. Daļa zivju paredzētas Centrālāzijas reģionam, un šeit nozīmīga loma ir arī Rīgas ostai.

Pagājušonedēļ Rīgas Universālajā terminālī pietauvojās nu jau kārtējais kuģis ar saldētām jūras veltēm. 100 metru garais un zem Norvēģijas karoga esošais kuģis savās kravas tilpnēs var uzturēt ziemas cienīgu temperatūru. Ar šāda tipa saldētavu kuģiem vai atsevišķiem konteineriem uz Rīgu tiek vestas saldētas siļķes, skumbrijas un citas zivis no Atlantijas okeāna. Daļa produkcijas nonāk tepat Latvijas tirgū, bet lielākā – pa autoceļiem vai vilciena sliedēm tiek nogādāta uz Ukrainu vai Kazahstānu.

"Tas ir bizness, uz kuru mēs esam mērķtiecīgi gājuši vismaz astoņus gadus. Turklāt līdz ar šovasar saņemto sertifikāciju, ka drīkstam uzglabāt un pārkraut kravas Kazahstānas tirgum, šie apjomi turpina pieaugt. Mēs runājam par zivīm, kas nāk gan no Īslandes, gan no Faro salām, pavisam drīz, ņemot vērā, ka nozvejas sezona Atlantijas okeāna valstīs atšķiras, sekos arī Norvēģija, Skotija un vēl atsevišķas Āzijas valstis", stāsta SIA "Rīgas Universālais Termināls" valdes loceklis un izpilddirektors Jānis Kasalis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!