Zdanovskis pastāstīja, ka ar sliktu pašsajūtu medicīnas iestādē vērsās 3cilvēki, kuri piedalījās dzelzceļa avārijas seku likvidēšanā. Divi no viņiem hospitalizēti ar aizdomām par saindēšanos, bet viens ārstējas ambulatori.
Pēc ārsta domām, lielu bīstamību rada fakts, ka avārijas sekas var izraisīt plaušu un nieru saslimšanu, un tas prasīs ilgstošu ārstēšanu. Pašlaik speciālistiem vēl nav informācijas par izplūdušā šķīdinātāja ķīmisko sastāvu, un tas, protams, apgrūtina ārstēšanu.
Zdanovskis atzīmēja: "Labi, ka vērsušies tikai trīs cilvēki, jo avārijas mērogi ir lieli un nav izslēgts, ka tuvākajās dienās slimnīcā nonāks arī citi."
Daugavpils novada izpilddirektora vietnieks Aleksandrs Aizbalts pastāstīja, ka tika veikta 9 aku (aptverta liela teritorija) ūdens analīze: pārbaudīts ūdens gan privātmāju, gan vasarnīcu akās, kā arī veiktas analīzes artēziskās akas ūdenim (dziļums 180m). Analīžu rezultāti ir normas robežās.
10. janvārī avārijas vietu apmeklēja Valsts vides dienesta ģenerāldirektors Vilis Avotiņš. Latvijas Dzelzceļš ir noslēdzi slīgumu par apkārtējās vides izpēti un grunts sanāciju avārijas vietā. Ik nedēļu tiks veikta aku ūdens analīze, bet jau ne 9, bet tikai 2-3, tuvāk avārijas vietai esošo. Speciālisti paskaidroja, ka augsnē nokļuvusī ķīmiskā viela ūdenī nešķīst, bet veido plēvi. Tāpēc iedzīvotājiem tiek lūgts ziņot, tiklīdz uz ūdens virsmas ieraudzīs plēvi. Speciālisti veiks augsnes izpēti.
Trešdien veikta gaisa analīze. Pēc visiem izpētes darbiem tika uzsākta piesārņotās augsnes kārtas noņemšana. To vedīs uz speciālo poligonu.
Jau vēstīts, ka Daugavpils novada Naujenes pagastā viena kilometra attālumā no dzelzceļa stacijas Krauja svētdien naktī noskrējušas no sliedēm 17 kravas vilciena cisternas, kas pamatā vedušas eļļu, un no piecām cisternām ir noplūdusi eļļa un šķīdinātājs, informēja "Latvijas dzelzceļa" (LDz) pārstāvis Māris Ozols.
Viņš norādīja, ka kopumā no sliedēm noskrējuši 17 vagoni, bet 16 ir apgāzušies. No pieciem vagoniem noplūdusi minerālsmērviela un tehniskais šķīdinātājs.