*Reklāmraksti 2017 - 7877
Foto: Publicitātes foto
Iedomājies, ka tu aizej iedzert kafiju un apēst smalkmaizīti. Oficiants tevi uzaicina piedalīties loterijā. Viss, kas tev jādara – tikai jāatstāj savs vārds, uzvārds un e-pasta adrese. Taču, atnesot kafiju, šis pats oficiants pēkšņi sāk tevi iztaujāt par pavisam personīgām lietām, kaut gan jūs redzaties pirmo reizi. Tieši tā atgadījās dažiem kafejnīcas "Innocent" apmeklētājiem, kuri neviļus kļuva par Valsts policijas sociālā eksperimenta dalībniekiem. Oficianta lomā iejutās "Delfi" sociālo tīklu eksperts, komiķis Edgars Bāliņš.

Eksperimenta būtība ir pavisam vienkārša. Oficiants pajautā apmeklētājam vārdu un uzvārdu, pretī solot iespēju piedalīties loterijā. Kamēr tiek gatavota kafija, oficiants ātri atrod šo cilvēku sociālajos tīklos un, pasniedzot kafiju, izsaka dažādas piezīmes vai jautājumus par visnotaļ privātām lietām, ko atradis šī cilvēka profilā: apmeklētiem koncertiem, vaļaspriekiem, hobijiem. Tā ir informācija, ko sociālo tīklu lietotājs ir publiskojis kā pieejamu visiem, kuriem par šo profilu ir interese.

Kā pēc eksperimenta atzina Bāliņš, bijuši arī labie piemēri: cilvēku atrodi sociālajā tīklā, bet maksimums, ko redzi, ir viņa profila attēls.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!