Eksperimenta būtība ir pavisam vienkārša. Oficiants pajautā apmeklētājam vārdu un uzvārdu, pretī solot iespēju piedalīties loterijā. Kamēr tiek gatavota kafija, oficiants ātri atrod šo cilvēku sociālajos tīklos un, pasniedzot kafiju, izsaka dažādas piezīmes vai jautājumus par visnotaļ privātām lietām, ko atradis šī cilvēka profilā: apmeklētiem koncertiem, vaļaspriekiem, hobijiem. Tā ir informācija, ko sociālo tīklu lietotājs ir publiskojis kā pieejamu visiem, kuriem par šo profilu ir interese.
Kā pēc eksperimenta atzina Bāliņš, bijuši arī labie piemēri: cilvēku atrodi sociālajā tīklā, bet maksimums, ko redzi, ir viņa profila attēls.
Ar šo eksperimentu Valsts policija rosina cilvēkus aizdomāties, kādu informāciju viņi par sevi publisko internetā. Eksperti rekomendē: nedalīties ar informāciju, ka dodies tālākā ceļojumā, jo kāds to var izmantot noziedzīgos nolūkos, zinot, ka mājās neviena nebūs. Tāpat internetā nevajadzētu publicēt pārāk atklātus vai diskreditējošus attēlus, kā arī citu informāciju, kas var tikt izmantota kompromitēšanas vai pat šantāžas nolūkos. Padoms: neatklāj internetā par sevi tādu informāciju, kādu nebūtu gatavs stāstīt pilnīgam svešiniekam uz ielas.
Valsts policija ir sākusi iedzīvotāju izglītošanu, rosinot interneta vidē rīkoties atbildīgi un pasargāt sevi no dažādiem riskiem. Kampaņa "Nedalies ar svešinieku!" norisinās šī gada oktobrī un novembrī.
Paldies INNOCENT CAFE par sadarbību eksperimenta tapšanā!
Kampaņa tiek īstenota par ES Iekšējā drošības fonda projekta "Valsts policijas kapacitātes pilnveidošana ar augsto tehnoloģiju palīdzību izdarīto noziedzīgo nodarījumu prevencijā un apkarošanā" līdzekļiem.