1939. gadā celtais tilts Tukuma–Kandavas ceļa 2. kilometrā patiesībā neved ne pār upi, ne kādu grāvi vai kanālu. Tas tika izbūvēts uz mākslīga uzbēruma, veidojot iecerēto Tukuma–Kuldīgas dzelzceļa trasi, zem tilta bija plānota dzelzceļa līnija, tomēr sākās 2. pasaules karš, Latvija tika okupēta un dzelzceļu tā arī neuzbūvēja. Savukārt unikālais monolītas dzelzsbetona konstrukcijas tilts pārcieta karu, padomju okupāciju un joprojām kalpo autobraucējiem, kuri pa grants ceļu traucas no Tukuma uz Kandavu. Tomēr tilta apsaimniekotājs VSIA "Latvijas Valsts ceļi" uzskata, ka tiltu nav lietderīgi saglabāt, un ir izsludināts konkurss par tā nojaukšanu.
"Tilts pār sausteci uzbūvēts 1939. gadā iecerētā dzelzceļa Tukums–Kuldīga maršrutā un funkcionāli bija paredzēts kā pārvads pār dzelzceļu. Ekspluatācijas laikā tilts stipri nolietojies, tam konstatēti dažāda rakstura defekti un nepietiekama nesošo konstrukciju nestspēja. Tā kā dzelzceļa līnija neeksistē, tiltam nav funkcionālas nozīmes un tā atjaunošana nav tehniski un ekonomiski pamatota," skaidro LVC. Ar "sausteci" šajā gadījumā ir domāta bijušā dzelzceļa stiga, pār kuru virs uzbēruma iet tilts.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv