Martā apritēs gads, kopš Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) Valsts kontrolei (VK) uzdeva izstrādāt skaidru regulējumu, kādā premjers un tā pavadošā delegācija var izmantot speciālos līgumreisus. Regulējums joprojām nav apstiprināts. Šo uzdevumu Siliņa VK uzdeva pēc tam, kad atklājās, ka viņas priekštecis Krišjānis Kariņš (JV) šos līgumreisus izmantoja 18 reizes. KNAB saistībā ar Kariņa lidojumiem izmeklē iespējamo šķērdēšanos. Savukārt bijušais premjers pauž, ka šī "uzpūstā skandāla rezultātā, baiļu dzīta, Valsts kanceleja šobrīd nedod premjerei iespēju tikt tur, kur viņai būtu jātiek".
Turpinās kriminālprocess
Domburs, pēc "Delfi" lūguma iepazinies ar Kariņa sacīto par to, ka viņa lidojumu skandāla dēļ šobrīd Siliņa "netiek tur, kur viņai jātiek", secina, ka "Kariņš cenšas turpināt uzturēt pozīciju, ka visi daudzie un pastāvīgie specreisi, kuros viņš devās – neatkarīgi no daudz lētāku komercreisu alternatīvām –, bija pamatoti un tādi nepieciešami arī turpmāk".
Šādai pozīcijai, Dombura ieskatā, ir loģika, ņemot vērā, ka ekspremjers ir iesaistītā persona KNAB sāktajā kriminālprocesā par iespējamu līdzekļu izšķērdēšanu, kas saistīta ar lidmašīnu līgumreisu izmantošanu. "Taču tas nenozīmē, ka tas ir samērīgi un saprātīgi no valsts un sabiedrības interešu viedokļa. Tajā pašā laikā, protams, nav arī normāli, ka nu jau gandrīz gadu nav pabeigti un apstiprināti jauni nosacījumi specreisu izmantošanai, kas varēja un var būt nepieciešama, bet – izņēmuma gadījumos," norāda Domburs.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv