Foto: Imago Images/Scanpix/LETA/No personīgā arhīva

"Līvu Akvaparkā" apmeklētāju fotografēšana un attēlu saņemšana joprojām ir tieši tāda pati kā pirms gada, martā pārsteigts konstatēja IT speciālists Kārlis. Pērnvasar "Delfi" atklāja, ka izklaides vietā tiek izmantotas Krievijas uzņēmuma "NtechLab" seju atpazīšanas tehnoloģijas, raisot bažas par apmeklētāju datu drošību. Gadījumu turpina vētīt Datu valsts inspekcija, akvaparks solīja meklēt citas valsts izstrādātas tehnoloģijas, bet par pārmaiņām nekas neliecina.

"Tas viss process ar kiosku, ar kameru, datora ekrānu, programmatūras interfeisu datorā, ko redz apmeklētājs, – visa tā vizuālā daļa palikusi nemainīga," pārliecināts Kārlis. Jaunietis stāsta, ka akvaparka fotogrāfi bildē tikai tos apmeklētājus, kas ienākot paņēmuši zaļas krāsas aproci. Pašas bildes, vai nu izdrukātā veidā, vai e-pastā, var iegādāties pie izejas. Tur izvietotā fotokioska darbinieks ar datortīkla kameru nofotografē apmeklētāju, savukārt datorā uzstādītā sejas atpazīšanas tehnoloģija automātiski atlasa kadrus, kuros redzams konkrētais cilvēks.

Kārlis kioska darbiniekam pavaicājis, vai datorā uzstādītā sejas atpazīšanas programmatūra ir Krievijas "Ntech Lab" tehnoloģija. Darbinieks uz jautājumu nav atbildējis, bet Kārlim ieteicis vērsties pie datu apstrādātāja.

Kārļa saņemtās mākslīgā intelekta atlasītās fotogrāfijas:

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!