Trešdien Eiropas Parlamenta deputātiem "Renault" grupas izpilddirektora vietnieks tehnoloģiju jautājumos Džaspērs Gaskons Abejāns (Gaspar Gascon Abellan) skaidroja, ka pēc tam, kad atklātībā nāca informācija par "Volkswagen" gadījumu, "Renault" lēmis pilnībā pārskatīt savas procedūras automašīnu ražošanā un veica iekšējo pārbaudi, lai noskaidrotu, vai uzņēmumā notiek kas līdzīgs. Viņš uzsvēra, ka gan pats uzņēmums, gan atbildīgās iestādes atzinušas, ka "Renault" automašīnām šādi pārkāpumi nav notikuši un tajos nav krāpniecisku tehnoloģiju.
Kalibrācijas kļūda
Savukārt iemeslus, kāpēc pēc "Volkswagen" skandāla "Renault" lēma no Eiropas tirgus atsaukt 11 000 automašīnas, Abejāns skaidroja, ka šiem spēkratiem bijusi kalibrācijas kļūda. "Mūsu pārdotās neatbilda likuma normām – tās neatbilda testa procedūrām. Atzinām, ka ir bijusi kļūda un atsaucām 11 000 automašīnas, bet tam nav nekādas saistības ar krāpnieciskām tehnoloģijām," vēlreiz uzsvēra "Renault" pārstāvis.
"Izmešu filtrs piepildās ar sēru, jo degvielā ir sērs. Filtra darbība ietekmē attiecīgo sistēmu un ik pēc laika ir nepieciešams palielināt temperatūru, lai tiktu iztīrīti filtri un tie varētu darboties pilnvērtīgi. Kļūda ir tāda, ka sēra skaitītājs kalibrācijas sistēmā uzskaita sēra daudzumu un aktivizē filtra iztīrīšanu pēc 1000 kilometriem, bet katru reizi, kad filtrs darbojās, tika parādīts mazāks sēra līmenis. Kļūda bija muļķīga, un tā nav nekāda veida manipulācija vai krāpšanās. Tā ir neliela kļūdiņa kalibrēšanas procesā. Tam nav saistības ar CO2 izmešu daudzumu un tā palielināšanos," problēmu saprotamā veidā centās izskaidrot uzņēmuma pārstāvis.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv