Velosipēdu un to detaļu trūkums bija vērojams jau pagājušajā gadā, kad pandēmijas ietekmē daļa iedzīvotāju sabiedriskā transporta vietā priekšroku deva divriteņiem. Tāpat, ņemot vērā, ka sporta klubi ir slēgti, cilvēki meklēja jaunas iespējas, kā veselīgi pavadīt laiku vai vienkārši izklaidēties laikā, kad izklaides vietas nevar apmeklēt un uz ārvalstīm nevar doties.
Pārmērīga paļaušanās
Patlaban, kaut arī pandēmija sāk nedaudz atslābt, pieprasījums turpina augt, taču līdz ar ievērojamo pieprasījuma pieaugumu ražotāji nespēj tik strauji audzēt jaudas, kā dēļ jaunu velosipēdu ražotāji, divriteņu un to detaļu tirgotāji un lietotu velosipēdu remontētāji laikā nesaņem visas nepieciešamās detaļas. Kā liecina dažādu ražotāju un tirgotāju sniegtā informācija, būtiski kavējumi vērojami tādu ražotāju detaļām kā Japānas "Shimano", Taivānas "Giant", "Merida" un citiem, kuri plaši zināmi un pieprasīti arī Latvijā.
Ārvalstu medijos ne viens vien eksperts izteicies, ka lielā mērā šādu situāciju radījusi pārmērīga paļaušanās uz vienu ražotāju, piemēram, "Financial Times" aplēses liecina, ka "Shimano" pieder aptuveni 65% liela augstas klases pārnesumu un bremžu tirgus daļa.
Arī Latvijai šī velosipēdu "krīze" nav pagājusi secen, un tirgus dalībnieki atzīst, ka šāda situācija vēl līdz šim nav piedzīvota.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv