"Tūrisma nozarē pandēmijas laikā problēmu ir daudz. Pandēmija skaidri parādīja, cik trausla tā ir. Daļēji var runāt par objektīvām grūtībām, galu galā situācija ar Covid-19 izplatīšanos sasniedza tiešām nepieredzētus mērogus. Tomēr mums bažas rada sektorā dominējošais biznesa modelis. Viss ir balstīts uz priekšapmaksu, bieži vien 100%. Tas radīja milzīgas problēmas operatoriem, kuri ārkārtējās situācijas dēļ nebija spējīgi nodrošināt ceļotājiem pakalpojumus, kā arī nevarēja veikt savlaicīgu naudas atmaksu. Rezultātā patērētājiem būtībā tika lūgts kreditēt nozari. Tas norāda, ka biznesa modelis ir jāmaina. Valdībai arī vajadzētu pievērsties jautājumam par naudas atmaksu patērētājiem par nenotikušiem ceļojumiem," uzskata Žabova.
LPIAA novēroja arī operatoru un aģentu savstarpējo attiecību nesakārtotību. "Mums par pārsteigumu tirgus spēlētāji nebija spējīgi izveidot tādu savstarpējās sadarbības sistēmu, kuras rezultātā neciestu patērētāji," teic Žabova. Viņa diemžēl novēroja arī negodprātīgos spēlētājus, piemēram, operatoru, kas turpināja tirgot ceļojumus arī bez licences, tūrisma aģentus, kuri neatmaksāja patērētājiem naudu pat tad, ja saņēma atmaksu no operatoriem.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv