Rihards atceras, ka konkrētā ideja radusies 2015. gada otrajā pusē: "Gribēju biznesu internetā un tādu, kas būtu mērogojams, lai varētu koncentrēties uz izaugsmi nevis, piemēram, produkta sagatavošanu. Tāpēc mēs skatījāmies uz "drop-ship" biznesa modeli." Šis modelis paredz to, ka pakalpojuma sniedzējam nav savas noliktavas, bet viņš pasūtījumu pārsūta izpildei ražotājam, citam pakalpojumu sniedzējam vai vairumtirgotājam, kas tālāk preces nogādā pasūtītājam. "Nonācām līdz drukājamo produktu kategorijai, jo tieši šī kategorija ir viegli realizējama ar mūsu iecerēto biznesa modeli. Domājām, kā varētu atšķirties un uztaisīt produktu tā, lai klientam pašam būtu iespēja to personalizēt, jo par šādiem produktiem viņš būtu gatavs maksāt vairāk. Tā nonācām pie kartēm. Tirgū jau bija līdzīgi risinājumi, taču kopumā tolaik tā bija jauna niša. Tagad daudzi konkurenti ir saradušies, bet mēs bijām vieni no pirmajiem," stāsta Rihards.
"Grafomap" ir personalizēts plakāts - karte, ko cilvēki iegādājas kā mājas dekoru vai dāvanu. Un šis produkts viņiem atgādina par īpašām vietām, kur viņi ir bijuši vai kas viņiem saistās ar kādu īpašu dzīves notikumu. Pārbaudot šo ideju, 'Grafomap' sadarbojās ar citu latviešu jaunuzņēmumu 'Printful'. "Tas bija viegls, ātrs un efektīvs veids kā pārbaudīt, vai mūsu ideja strādā. Kad bija skaidrs - strādā - sākām meklēt citus risinājumus, lai uzlabotu savus peļņas rādītājus. Nonācām pie cita Rīgā esoša drukāšanas uzņēmuma, kas vēl nepiedāvāja "drop-ship" pakalpojumu, bet ar kuru kopā mēs izveidojām API (application program interface - no angļu val.), lai varētu viegli no mūsu e-komercijas veikala pārsūtīt pasūtījumus viņiem. Un tālāk jau viņi, sadarbojoties ar piegādes uzņēmumiem, sūtījumus nogādāja klientiem visā pasaulē, galvenokārt ASV," atklāj Rihards.