Droši var teikt, ka uzņēmums Sport Revolution darbojas pasaules biznesa čempionu līgā. Viņu Latvijā ražotos hokeja trenažierus savas meistarības kaldināšanai izvēlas pasaulslaveni sportisti. Savukārt inovācija My Floorball Passer uzņēmumam ļāvusi kļūt par vadošo spēlētāju florbola trenažieru industrijā. Sport Revolution līdzīpašnieks Jānis Leitāns intervijā stāsta par savu komandas panākumu formulu un skatu nākotnē.
Mūsdienās, kad aizvien biežāk tiek uzdots jautājums par cilvēka spēju robežām sportā, arvien lielāka nozīme ir dažādām palīgierīcēm, kas ļauj uzlabot sportista tehniku, fiziskās spējas. Viens no šādiem instrumentiem ir trenažieris, un to izgudrošanai pasaulslavenie zīmoli piesaista labākos speciālistus – lai tikai piedāvātu kaut ko jaunu. Lai ielauztos šajā konkurences Olimpā, jābūt īpašam talantam un vīzijai. Sport Revolution, kas ražo 27 dažādus izstrādājumus – trenažierus hokejam, lauka hokejam un florbolam, un nu jau arī sporta pārvietojamās virsmas –, tos eksportē uz 27 valstīm. Tas ir gan Eiropas, gan ASV un Kanādas tirgus, kur hokejs ir īpašā cieņā. Trenažieri paredzēti kā profesionāļiem, tā izmantošanai mājās. Līdz ar atzinību starptautiskās izstādēs jaunākā Sport Revolution trofeja ir Eksporta un inovācijas balva kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.
Kā jums izdevās radīt sava veida revolūciju trenažieru biznesā?
Lielus resursus ieguldām inovācijās, kuras cenšamies pārvērst jaunos produktos ar domu – būt soli priekšā konkurentiem. Droši vien svarīgi ir tas, ka abi ar līdzīpašnieku Pēteri Suttu esam bijušie hokejisti. Profesionālo pieredzi izmantojam, radot jaunus trenažierus, kuri šodien palīdz dažāda līmeņa spēlētājiem attīstīt individuālās prasmes. Tie sekmē ne tikai rezultātu uzlabošanos, bet arī iemaņas, kas spēles laikā palīdz izvairīties no sadursmēm un traumām.
Jums ir virkne patentu. Atklājiet radošā procesa aizkulises!
Produkta izstrādes procesā cenšamies iesaistīt uzņēmuma darbiniekus, jo viņi vislabāk pārzina ražošanas iespējas. Tāpat arī veidojam atgiezenisko saikni ar klientiem – tas ļauj uzzināt jaunumus, tendences un atsauksmes no spēlētājiem un treneriem. Pēc kāda notikuma starptautiskā sporta izstādē ISPO, kur Ķīnas paviljonā ieraudzījām mūsu produkta kopiju, tagad savas inovācijas cenšamies aizsargāt, lai šāda situācija neatkārtotos.
Kā top produktu dizains, cik liela nozīme ir materiāliem, un kādas ir tendences šajā ziņā?
Liela daļa mūsu klientu ir jaunie spēlētāji, kuri vēlas modernākos dizainus. Ņemot vērā to, ka Sport Revolution produkti tiek lietoti profesionālām vajadzībām, trenažieru noslodze ir liela un materiāliem jābūt sevišķi izturīgiem un kvalitatīviem, lai spētu labi kalpot. Un mēs to visu nodrošinām.
Kuri jūsu produkti pašlaik ir vispieprasītākie?
Ļoti populārs ir My Floorball Passer – vienīgais florbola piespēlētājs pasaulē. Šī ir viena no mūsu veiksmīgākajām inovācijām, kas ļauj mums būt vadošajam uzņēmumam florbola trenažieru industrijā. Svarīgi, ka Sport Revolution produktus var lietot ar mūsu izstrādātajām mobilajām treniņaplikācijām – tā ir unikāla pievienotā vērtība. Mūsu treniņu metodiku izmanto arī profesionāli NHL treneri.
Kurus no saviem produktiem paši labprāt lietojat?
Viens no mūsu darbiniekiem trenē jaunos hokejistus un darba procesā izmanto mūsu trenažierus. Daudzi pasaulē slaveni sportisti izmanto mūsu trenažierus, bet no Latvijas sportistiem varu minēt Kasparu Daugaviņu, Artūru Kuldu, Miku Indraši. Šovasar mūsu trenažieri tika izmantoti Harija Vītoliņa un Oskara Bārtuļa organizētajās treniņnometnēs.
Vai jūs nebaida perspektīva, ka kaut kad teju vai visu varēs izprintēt ar 3D printeri?
Jaunās tehnoloģijas mūs nebaida, es pat teiktu, ka tās mūs iedvesmo. Mēs esam progresīvs zīmols ar lieliem mērķiem kļūt par vadošo trenažieru ražotāju un treniņu speciālistu uzņēmumu ne tikai florbolā, bet arī ledus hokejā un lauka hokejā.
Konkursā «Eksporta un inovācijas balva 2018» uzņēmums ieguva 3. vietu kategorijā «Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā».