Sociālajos tīklos atkal aktīvi izplatās krāpnieku ģenerēts ieraksts, kurā it kā par 1,95 eiro tiek tirgoti ceļojumu koferi no lidostas "Rīga". Šis ir viltus attēls, kura mērķis ir apkrāpt iedzīvotājus, tamdēļ lidosta aicina cilvēkus rūpīgi sekot līdzi informācijas avotiem un neuzķerties uz šādām muļķībām.
Par šo tēmu aktīvi informējām sabiedrību gan medijos, gan savos soctīklos jau pagājušā gada rudenī, kad šāda veida reklāmas "Facebook" tika izplatītas masveidā ne tikai Rīgas lidostas, bet arī citu Eiropas lidostu vārdā, "Delfi" stāsta lidostas pārstāve Laura Kulakova.
"Šīs reklāmas, protams, ir vistīrākā krāpšana. Tāpēc joprojām aicinām pasažierus neiekrist krāpnieku nagos! Rīgas lidosta šādas akcijas nekad nav rīkojusi un, atbildīgi izturoties pret pasažieru bagāžu, arī negatavojas rīkot. Šāds piedāvājums it kā iegādāties pasažieru pazaudēto bagāžu ir maldināšana ar mērķi izkrāpt naudu. Mazliet vērīgāk iepazīstoties ar sludinājumiem, izveidotajiem dažādajiem profiliem sociālās saziņas vietnē "Facebook", pie sludinājumiem pievienotajām fotogrāfijām un komentāriem, ikviens pārliecināsies, ka tā ir nekrietna krāpšana, izmantojot Rīgas lidostas zīmolu," norāda Kulakova.
Viņa saka paldies vērīgiem skatītājiem un sociālo tīklu lietotājiem, kas pievērš šādām ziņām mūsu uzmanību. Tiklīdz paši ievērojam vai saņemam ziņojumus par kārtējiem viltus profiliem, nekavējoties ziņojam par to "Facebook" administrācijai, bet par krāpnieciskajām interneta vietnēm, kur it kā var apmaksāt pirkumu, ziņojam arī Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijai Cert.lv, kas šādas lapas nekavējoties bloķē. Tāpat esam vērsušies ar iesniegumu Valsts policijā par krāpšanu un lidostas reputācijas aizskārumu.
Līdzīgi ir rīkojušās lidostas arī citviet Eiropā, kas uz laiku deva rezultātu – šādu krāpniecisku reklāmu un profilu apjoms bija ievērojami samazinājies.
"Diemžēl pēc salīdzinoša miera perioda pēdējās dienās atkal saskaramies ar jauniem maldinošiem profiliem un apmaksātām reklāmām. Diemžēl arī nākas konstatēt, ka godprātīga uzņēmuma iespējas novērst šādu rīcību ir visai ierobežotas, ja sociālā tīkla administrācija nerīkojas pietiekami aktīvi un ātri. Tāpēc esam pateicīgi ikvienam, kas ziņo par pamanītiem krāpšanas gadījumiem, un aicinām ikvienu ziņot par šādiem viltus profiliem gan sociālā tīkla administrācijai, gan arī mums," sacīja Kulakova.
Atbildot uz jautājumu par to, kas notiek ar lidostā atrastām mantām viņa skaidro, ka Rīgas lidostā pasažieru pazaudētās vērtīgās mantas - dokumenti, vērtslietas, nauda, kredītkartes, tālruņi, datori - tiekot nogādāti lidostas Valsts policijas iecirknī, savukārt pārējās mantas, piemēram, aizmirsts apģērbs, iepirkumi, lidostā tiek uzglabāti vienu mēnesi un, ja tiem nav pieteicies īpašnieks, pēc tam tiek nodoti labdarībai.
Savukārt ceļojuma laikā aizkavējusies bagāža lidostā neuzkrājas, jo katrai aviokompānijai ir pienākums to nogādāt pasažierim.
*Faktu pārbaudes materiālu finansē Eiropas Mediju un informācijas fonds (EMIF), ko pārvalda "Calouste Gulbenkian Foundation".