Daži noorganizē tiešraides saviem līdzekļiem, kas varbūt ir pārāk "tiešas". Tā, piemēram, partijas "Latvija pirmajā vietā" (LPV) vadītājs Ainārs Šlesers garā "Facebook" tiešraidē bija redzams ar drūmu seju sēžot pie CVK galda, kamēr citi politiķi savās pārdesmit sekundēs televīzijas sižetos vismaz cenšas pasmaidīt (nē, visiem nav jābūt amerikāniskiem zobu balinātāju reklamētajiem). Bet LPV tiešraide ievilkās, jo partijas pārstāvji vēroja samērā ilgu papīru krāmēšanu, lai gan sarakstus CVK var iesniegt elektroniski un varbūt to vajadzētu stingri ieteikt visām partijām. Kā nekā, par digitālu Latviju ir gandrīz visi politiskie spēki valstī, vai ne?
Runājot par "šoviem", pasauli apsteidza ziņa, ka straumējošā izklaides platforma "Netflix" pēdējos mēnešos ir zaudējusi apmēram miljonu skatītāju. Auditorija ir pats galvenais rādītājs izklaides vai cita veida medija panākumiem, jo īpaši, ja tas ir komerciāls pasākums, kura reklāmdevējiem ir svarīga iespējami liela mērķauditorija.
Dalības vēlēšanās lejupslīde
Ja šādā griezumā skatāmies uz Saeimas vēlēšanām un citām demokrātijas izpausmēm Latvijā, aina ar "auditoriju" jeb pilsoņu piedalīšanos vēlēšanās ir satraucoša. Ja vēl pirms 20 gadiem 8. Saeimas velēšanās piedalījās 71,51% vēlētāju, pēdējās, 13. Saeimas vēlēšanās, tie bija tikai 54,6%. Un te "auditorija" zūd nevis "Netflix" seriālam "Stranger Things" vai citai izklaides programmai, bet drīzāk parlamentārai demokrātijai kā tādai.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv