Kādas tehnoloģijas tuvākajā nākotnē garantēs drošu un ilgtspējīgu braucienu? Kādām izmaiņām likumos un paradumos jāgatavojas autoparku vadītājiem? Vai ilgtspējīgs var būt tikai jauns autoparks? Un vai tiešām elektroauto ir ilgtspējīgāks par auto ar iekšdedzes dzinēju? Atzīmējot apdrošināšanas sabiedrības BALTA iniciatīvas "Drošākais uzņēmuma autoparks" 11 gadus, atbildes uz šiem un citiem jautājumiem meklēs un dažādus mītus gāzīs satiksmes eksperti un uzņēmumu pārstāvji diskusijā "Drošas satiksmes ABC: uzņēmuma autoparks pēc 5 gadiem" 10. decembrī plkst. 13.30–16.30 Delfi.lv un BALTA Drošības akadēmijas mājaslapā.
"Mūsu patēriņa kultūras laikmetā dzīvojošā sabiedrība vēlas un, esmu pārliecināts, cenšas domāt zaļi, bet vai rīkojas zaļi? Ikdienā redzam, ka daudzi runā par ilgtspējīgākām izvēlēm, taču vismaz auto jomā nav gatavi tās īstenot. Arī pakalpojumu sniedzēji "iedzen" ne tik ilgtspējīgo risinājumu ceļā, nereti ilgtspējīgas alternatīvas piedāvājot par krietni augstākām cenām. Tomēr ne vienmēr tas tā ir, un reizēm pat nākas grūti atrast racionālus iemeslus, kāpēc automašīnu īpašnieki iet videi nedraudzīgāko un nereti arī dārgāko ceļu. Tāpēc, atskatoties uz BALTA iniciatīvas "Drošākais uzņēmuma autoparks" 11 gadiem, šoreiz nevērtējam konkrētus autoparkus, bet pētām mītus, kuru ēnā tik daudzi no mums nepamana efektīvākās un videi draudzīgākās iespējas," saka BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.
Diskusija "Drošas satiksmes ABC: uzņēmuma autoparks pēc 5 gadiem" norisināsies trijos blokos. Pirmajā blokā "Stūrē uz nākotni ilgtspējīgi!" plkst. 13.30 būs iespēja atskatīties uz BALTA un "Mapon" veiktā satiksmes eksperimenta gaitu un rezultātiem, meklējot atbildes, kas tad īsti nosaka auto ilgtspēju. Vai tās ir auto iebūvētās tehnoloģijas, autovadītājs vai šo abu faktoru mijiedarbība? Cik gatavi esam izmantot tehnoloģiju priekšrocības savā labā, un kādas tehnoloģijas būs pieejamas un vajadzīgas tuvākajā nākotnē, lai garantētu drošu un ilgtspējīgu braucienu?
Otrais bloks "Autoparka attīstības vektors" plkst. 14.30 būs veltīts dažādām pārmaiņām – no likuma izmaiņām līdz atbilstošākā spēkrata izvēlei un paradumu maiņai, kam jāgatavojas autoparku vadītājiem. Diskusijas dalībnieki raudzīsies uz autoparka biznesa aspektu caur nākotnes prizmu, kopā definēs nepieciešamos priekšnosacījumus autoparku vēlamā attīstības scenārija īstenošanai un noskaidros konkrētus un izmērāmus (SMART) autoparka attīstības mērķus.
Noslēdzošajā blokā "Gāžam mītus: Ilgtspējas radars – vai tiešām?" plkst. 15.30 zem pētīts jautājums, ko realitātē nozīmē ilgtspējīgs uzņēmuma autoparks. Auto, satiksmes un ilgtspējas eksperti piedalīsies mītu apgāšanas sesijā "Ilgtspējas radars: vai tiešām?" un kopā noskaidros, kāda auto un autoparka vadīšanas prakse ir ilgtspējīgāka. Vai vispārpieņemtie apgalvojumi par auto un ilgtspēju ir pareizi vai maldīgi? Vai, ieliekot sevi (un savu domāšanas veidu) noteiktos rāmjos, mēs neliedzam sev saskatīt visvienkāršākos un visefektīvākos risinājumus? Zem lupas – arī citas saistošas tēmas: vai tiešām cilvēku interese par car sharing iespējām aug, vai tiešām pieprasījums pēc elektroauto kļūst lielāks, vai tiešām elektroauto ir izdevīgāks nekā ICE auto, vai tiešām ilgtspējīgs ir tikai jauns autoparks u. c.
Diskusijā piedalīsies Valsts policija, CSDD, Satiksmes ministrija, kā arī uzņēmumu BALTA, "Mapon", "Sixt", "Jelgavas autobusu parks" un citu organizāciju pārstāvji. Diskusiju vadīs Normunds Avotiņš.
Diskusijai būs iespējams pieslēgties Drošības akadēmijas mājaslapā: https://drosak.lv/drosakais-uznemuma-autoparks-2024/
Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz Latvijas Bankas datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2023. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 169,6 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 20 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. Plašāka informācija internetā: www.balta.lv