Sabiedrībā plaši tiek apspriests gadījums ar Spānijā iestrēgušajiem vairākiem desmitiem bērnu, kuri bija devušies tūrisma operatora "Fisom" rīkotā braucienā uz sērfošanas nometni Portugālē. Kāpēc šāda situācija bija iespējama, cik operatīvi jauniešiem palīdzēts, un vai iespējams no nokļūšanas šādās un līdzīgās situācijās izvairīties, par to raidījumā "Spried ar Delfi" žurnāliste Laura Ozoliņa izjautā Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju tiesību uzraudzības departamenta direktori Edīti Drozdu un tūrisma nozares ekspertu, "Honest Tours" vadītāju un gidu Hariju Eglienu.

Saistībā ar "Fisom" nespēju pildīt saistības un konstatētajām komersanta likviditātes problēmām PTAC saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem bija pieņēmis lēmumu sākt ceļotāju nogādāšanu atpakaļ Latvijā un izmitināšanu pirms repatriācijas.

Ņemot vērā, ka PTAC ir anulējis tūrisma operatora licenci, turpmākie ceļojumi nenotiks. Par iemaksu atgūšanas procesu PTAC informēs tuvākajā laikā, jo pašlaik prioritāte ir tūristu, no kuriem lielākā daļa ir bērni, nogādāšana atpakaļ Latvijā.

PTAC tupina būt saziņā ar bērnu vecākiem un Ārlietu ministriju un detalizētāku informāciju par repatriācijas gaitu un aktualitātēm ievietos PTAC mājaslapā.

Savukārt Valsts policija (VP) sākusi resorisko pārbaudi par skandālā ierauto tūrisma operatoru SIA "Fisom", lai noskaidrotu, vai ir noticis noziedzīgs nodarījums.

Raidījuma "Spried ar Delfi" jaunākās epizodes ir pieejamas Apple un Spotify podkāstos!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!