Šovasar daudzviet Rīgā tika veikti ievērojami ielu remontdarbi, kuru dēļ iedzīvotāju pārvietošanās tika būtiski apgrūtināta. Tomēr ne visur darbi ir pabeigti līdz mācību gada sākumam, kad ierasti palielinās satiksmes intensitāte. Par galvaspilsētas ielu remontdarbiem un to kvalitāti, par Vanšu tilta stāvokli un kravas auto novirzīšanu tālāk no centra raidījumā "Spried ar Delfi" žurnālists Andris Auzāns diskutē ar Rīgas mēru Vilni Ķirsi (JV) un TV raidījuma "Zebra" vadītāju Paulu Timrotu.

Vēl maija nogalē Rīgas dome brīdināja, ka vasarā daudzviet Rīgā norisināsies ievērojami ielu remontdarbi, kuru laikā iespējami satiksmes ierobežojumi, kas var būtiski ietekmēt gan automašīnu un sabiedriskā transporta kustību, gan mikromobilitātes rīku un kājāmgājēju pārvietošanās iespējas. Līdz ar to remontdarbu dēļ daudzviet Rīgā visas vasaras garumā bija novērojami pamatīgi sastrēgumi par spīti atvaļinājumu sezonai, kas ierasti nozīmē zemāku satiksmes intensitāti.

Pirms vasaras izzņotajā plānā bija paredzēts, ka šogad brauktuvju segumu atjaunos 38 asfaltētajās ielās, bet 90 ielās ar grants segumu veiks dubultās virsmas apstrādi. Pēc darbu pabeigšanas asfaltētajās ielās kopējā uzlabotā platība būs virs 630 tūkstošiem kvadrātmetru, bet grants ielas sakārtos teju 96 tūkstošu kvadrātmetru platībā.

Daļu remontdarbu ir izdevies pabeigt līdz mācību gadu sākumam, tomēr daļā Rīgas ielu satiksme būs ierobežota arī rudens mēnešos.

Saskaņā ar Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta 23. augustā publicēto informāciju Rīgā turpinās darbs pie seguma atjaunošanas 128 ielās vai to posmos. Tobrīd seguma atjaunošanas darbi bija pabeigti 29 ielās ar grants segumu un piecās ielās ar asfalta segumu.

Vienlaikus iedzīvotāji ir pauduši neapmierinātību ar ceļu kvalitāti un satiksmes plānošanu, tostarp remontdarbu laikā.

Tomēr ar šogad plānoto ielu remontdarbu izpildi būvdarbi uz ceļiem Rīgā nebeigsies. Jau ir iezīmējušies problēmu objekti, piemēram, Vanšu tilts, kuriem nākamajos gados, gribi negribi, nāksies meklēt finansējumu.

Tāpat jāatgādina, ka turpinās Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta, kura darbībā pēdējo gadu laikā atklātas vairākas apšaubāmas lietas, reorganizācija. Martā departamentam tika pievienota aģentūra "Rīgas gaisma", septembrī tiks pievienota Rīgas Teritorijas labiekārtošanas pārvalde, bet nākamajā gadā – Publiskās infrastruktūras pārvalde, līdz ar to Ārtelpas un mobilitātes departaments kļūs par lielāko Rīgas pašvaldības departamentu.

Raidījuma "Spried ar Delfi" jaunākās epizodes ir pieejamas Apple un Spotify podkāstos!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!