Šajā nedēļā notiek vairāki ar elektroauto popularizēšanu saistīti pasākumi, jo 9. septembris ir Pasaules elektroauto diena. Par elektroauto ietekmi uz vidi, valsts atbalstu elektroauto iegādei, elektroauto uzlādes infrastruktūras attīstību Latvijā, elektroauto darbību dabas stihiju vai karadarbības apstākļos, kā arī elektrības cenu tendencēm un šobrīd prognozējamo cenu kāpumu raidījumā "Spried ar Delfi" žurnāliste Laura Ozoliņa izjautā Klimata un enerģētikas ministru Kasparu Melni (ZZS) un "Enefit" valdes priekšsēdētāju Mārtiņu Vancānu.
Kā ziņots, Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) pilnveidojusi atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei, kas ir spēkā no 20. jūlija. Atbalsta programmā palielināts valsts atbalsts lietota elektroauto un jauna hibrīdauto iegādei, kā arī videi draudzīgo automobiļu iegādei daudzbērnu ģimenēm.
Ministrijā arī informē, ka valsts atbalsts iedzīvotājiem lietotam elektroauto ir 3350 eiro, bet jaunam ārēji lādējamam hibrīdauto – 4500 eiro. Savukārt, norakstot veco transportlīdzekli, kas darbināms ar benzīnu, dīzeļdegvielu vai gāzi, un nododot to apstrādes uzņēmumam, var saņemt 2000 eiro "bonusu". "Bonuss" attiecas uz visiem iedzīvotājiem, tostarp daudzbērnu ģimenēm, kuras iecerējušas iegādāties videi draudzīgu automobili.
Atbalsta programma – Emisijas kvotu izsolīšanas instruments – EKII, iedzīvotājiem ir pieejama no 2022. gada marta. Latvijā ir 1897 elektroauto un hibrīdauto, kas nedaudz vairāk kā divu gadu laikā iegādāti (līdzfinansēti) par EKII finansējumu 7,5 miljonu eiro apmērā. Tie ir 24,3% no kopējā elektroauto skaita Latvijā.
Raidījuma "Spried ar Delfi" jaunākās epizodes ir pieejamas Apple un Spotify podkāstos!