Valsts izglītības satura centra (VISC) apkopotie dati liecina, ka līdzīgi kā gadu iepriekš, lielākās grūtības 9. klases skolēniem radīja matemātikas eksāmens, turklāt tālmācības skolās matemātikas eksāmenā izkritis katrs piektais skolēns. Ko par skolēnu zināšanu līmeni, tā izmaiņām liecina eksāmenu rezultāti, vai eksāmenu procesā un mācību norisē būtu kas maināms, un kā vērtējami eksāmenu rezultāti tālmācības skolās, par to raidījumā "Spried ar Delfi" žurnāliste Laura Ozoliņa izjautā Valsts izglītības satura centra Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vadītāju Kasparu Špūli, Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietnieci vispārējās izglītības un valsts valodas politikas jautājumos Kristīni Niedri-Latheri un Eiropas Tālmācības vidusskolas direktora vietnieci Modrīti Mazuri-Vucāni.
VISC dati liecina, ka pietiekamā līmenī matemātikas eksāmenu kopumā nokārtoja 18 254 skolēni. No viņiem 2113 šajā eksāmenā ieguva vērtējumu 10-19%, kas ir par 193 skolēniem vairāk nekā gadu iepriekš. Sarucis to skolēnu īpatsvars, kuri matemātikas eksāmenā saņēma 90-100%. Aizvadītajā eksāmenu sesijā augstāko vērtējumu saņēma 2,34% no visiem kārtotājiem, bet gadu iepriekš tādi bija 7,91%.
VISC atsaucās uz Starpnozaru izglītības inovāciju centra secināto, ka gadu iepriekš matemātikas eksāmenā nebija pietiekami daudz uzdevumu ar augstu izziņas darbības līmeni. Tāpēc šogad eksāmenā šādu uzdevumu bijis vairāk, lai apgūto varētu demonstrēt skolēni ar augstāku spēju līmeni.
Vissliktākos rezultātus arī šogad uzrādīja tālmācības skolu audzēkņi. 22,16% skolēnu tikko pārsniedza sekmīga vērtējuma slieksni un eksāmenā ieguva 10-14%, bet 18,24% šo skolu skolēnu eksāmenā izkrita. Salīdzinot ar gadu iepriekš, nesekmīgo skolēnu skaits samazinājies par 0,05 procentpunktiem.
Šis bija otrais gads, kad 9. klašu absolventiem visos valsts pārbaudes darbos vērtējums tiks izteikts procentos. Lai nokārtotu centralizēto eksāmenu, skolēnam vajadzēja iegūt vismaz 10%.
Ja skolēns kādā no eksāmeniem nav ieguvis vismaz 10%, tad skolēns šajā mācību gadā saņems liecību un atkārtoti kārtos noslēguma pārbaudījumus nākamā mācību gada noslēgumā.
Līdz 2025./2026. mācību gadam šo vērtējuma slieksni plānots palielināt līdz 20%.
Raidījuma "Spried ar Delfi" jaunākās epizodes ir pieejamas Apple un Spotify podkāstos!