Revita Logina, pētījumu kompānijas "Kantar" vecākā klientu vadītāja, stāsta, ka vairāk tabakas un nikotīna produktus lieto vīrieši ar pamata un vidējo izglītību un zemākiem ienākumiem. "Kantar" izpētījis, ka starp cigarešu lietotājiem daudz retāk ir gados jauni cilvēki vecumā līdz 29 gadiem, kas, apzinoties to kaitīgumu dod priekšroku nesmēķēt vai, ja tas nav iespējams, izvēlas mazāk kaitīgas alternatīvas.
Tomēr, neraugoties uz to, cigaretes aizvien ir starp populārākajiem un visbiežāk lietotajiem produktiem. 75% šī produkta lietotāji atzīst, ka smēķē katru vai gandrīz katru dienu. Nākamais populārais produkts ir elektroniskās cigaretes – 26%, tad seko karsējamā tabaka – 22%. Beztabakas nikotīna spilventiņi, kas ir Zviedrijas un Norvēģijas sabiedrības veselības panākumu pamatā vēl nav tik atpazīstami, tos lieto 6% aptaujāto.
"68% atzīst, ka vēlas atmest smēķēšanu, un 74% ir mēģinājuši atmest smēķēšanu. Liela daļa no tiem ir mēģinājuši vairākkārt. Tikai katrs piektais lietotājs nav vēlējies atmest smēķēšanu," norāda Revita Logina. Viņa norāda, ka bezdūmu produktu lietotāju vidū svarīgs kritērijs ir pēc iespējas mazāks kaitīgums ne tikai pašam lietotājam, bet arī sabiedrībai. 38% šo produktu lietotāju norāda, ka galvenais iemesls, kādēļ tie uzsākuši lietot šo produktu grupu – lai pārietu no cigarešu smēķēšanas uz mazāk kaitīgu alternatīvu
Ar mērķi iepazīstināt jaunākos sabiedrības aptaujas datus un atklāti diskutēt par smēķēšanas kaitējuma samazināšanas politiku un alternatīvām, Bezdūmu nozares asociācija rīkoja semināru "Bezdūmu sabiedrības veidošana Latvijā un ārvalstīs". Seminārā piedalījās nozares profesionāļi no Latvijas un ārvalstīm, kas ļāva iepazīties ar ārvalstu pieredzi, kļūdām un panākumiem virzībā virzībā uz bezdūmu sabiedrību.