Foto: Publicitātes foto
Elektromobilitāte kā transporta virziens kļuvusi populāra ne tikai Eiropas Savienībā, bet arī Latvijā, sabiedrība ir labāk informēta, arvien vairāk uz ceļiem ir redzami elektroauto – gan personīgie, gan koplietošanas, vieglāk pieejamas ir arī uzlādes pieslēgvietas. Zaļā kursa mērķi apliecina, ka autonozares nākotne piederēs videi draudzīgiem elektroauto. Arī uzlādes tīkla mērķi ES ir vērienīgi – līdz 2030. gadam strauji augošā elektroauto tirgus vajadzībām ir nepieciešams nodrošināt adekvātu uzlādes tīklu. Pēdējos gados, ņemot vērā arī mērķtiecīgo virzību uz klimata neitralitāti un šovasar Eiropas Parlamentā atbalstīto priekšlikumu par jaunu iekšdedzes auto tirdzniecības izbeigšanu 2035. gadā, šis tirgus ir ievērojami palielinājies, un jau drīz jaunu auto tirgū būs tikai elektriskās automašīnas. Vai publiskais elektroauto uzlādes tīkls Latvijā tam ir gatavs? Skaidro Edgars Korsaks-Mills, AS "Latvenergo" projektu vadītājs un elektromobilitātes eksperts, kurš ikdienā jau 6 gadus brauc ar elektroauto, un Ansis Valdovskis, AS "Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs.

Vai Latvijā ir pietiekoši daudz publisko uzlādes staciju?

Bieži varam dzirdēt viedokli, ka elektroauto ir nākotnes potenciāls, tomēr pašlaik Latvijā nav pietiekami daudz publisko uzlādes staciju, tādēļ pāriet uz elektroauto varēsim tikai pēc vairākiem gadiem, kad šādu uzlādes staciju skaits būs pietiekošs. Pašlaik Latvijā elektroauto, jaunu pieslēgvietu un uzlādes tīkla attīstības tendences ir pozitīvas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!