No mājas pagraba līdz ražotnei
Kā izauga ģimenes bizness "Ette Tete"

Teksts: Līga Švāne

Foto: "Ette Tete" privātais arhīvs

Līdzīgi kā daudzu uzņēmumu stāsti aizsākušies garāžā, arī daudzfunkcionālo bērnu mēbeļu zīmols "Ette Tete" tika izauklēts Lindas un Krišjāņa mājas pagrabā. 2016. gada vasarā abi, visticamāk, nemaz nenojauta, ka kādu dienu viņu bizness no pagraba pārcelsies uz ražotni, kurā lielāko daļu roku darba aizstās automatizētas iekārtas.
Personības, tehnoloģijas un inovētspēja – iedvesmojoši Latvijas uzņēmumu stāsti kopā ar "Dokobit".
"Ette Tete" produktu klāstā pamatā ir bērnu mēbeles un aktivitāšu rotaļlietas, kur iedvesma gūta gan Montesori pedagoģijā, gan Emmijas Pikleres metodēs. "Mūsu produkti ir par un ap kustību brīvību. Par vidi, kas iekārtota tā, lai bērns varētu piekļūt virtuves virsmai, lai pats varētu nomazgāt rokas, kā arī varētu kārtīgi izkustēties uz kāpelēšanas rāmjiem un attīstīt savas balansa spējas un kustību koordināciju," stāsta zīmola dibinātāja Linda Riekstiņa-Šnore.

Pirmie produkti pirms astoņiem gadiem tika izstrādāti Lindas un viņas vīra Krišjāņa mājas pagrabā. "Mēs tajā laikā bijām tāds ļoti savdabīgs pāris. Bijām mājās ar diviem bērniem, es – bērna kopšanas atvaļinājumā, Krišjānis – "bezdarbniekos". Abi pagrabā visu taisījām, slīpējām, vaskojām," atmiņās dalās Linda.

Šobrīd viņu komandā ir 25 cilvēki, bet pagrabiņu aizstājusi 860 kvadrātmetru ražošanas ēka, kurā lielu daļu darba paveic ražošanas iekārtas. "Ette Tete" tirgus pamatā ir Rietumeiropa – Beļģija, Nīderlande, Spānija, Itālija un Šveice.
Bez digitalizācijas neiztikt
Linda Riekstiņa-Šnore, "Ette Tete" zīmola dibinātāja
Linda un Krišjānis ātri vien saprata, ka digitalizācija un dažādu procesu automatizācija ir būtisks noteikums, lai viņu bizness uzņemtu apgriezienus un varētu attīstīties. "Tā ir ļoti svarīga un nepieciešama sastāvdaļa, lai pēc iespējas mazāk tērētu resursus tur, kur tas iespējams," stāsta zīmola vadītāja.

Ja agrāk vairākas stundas nedēļā tika veltītas tam, lai "Excel" veiktu administratīvo darbu – apkopotu visus pasūtījumus un vispār saprastu, kas un cik daudz jāražo, tad tagad šo procesu ievērojami atvieglo CRM sistēma. Gadu gaitā uzņēmums ir investējis daudz līdzekļu, lai maksimāli samazinātu manuālo darbu un klikšķu skaitu, apstrādājot pasūtījumus.

CRM sistēma mums palīdzēja efektivizēt pasūtījumu apstrādi un parādīja, ka tas ir ceļš, kas ir jāiet visās jomās, arī pašā ražošanā.
Linda Riekstiņa-Šnore, "Ette Tete" zīmola dibinātāja
Foto: "Ette Tete" pirmsākumi
Krišjānis Šnore, "Ette Tete" līdzdibinātājs
Šobrīd vienā maiņā uzņēmums spēj saražot 200 kvadrātmetru gatavās produkcijas. Tirgus piebremzēšanās ļāvusi izvērtēt un saprast, kā labāk un pareizāk optimizēt darbus. "Pusotra gada laikā mums ir izdevies saglabāt ražošanas apjomu, bet ieguldītās cilvēkstundas samazināt teju divas reizes, par ko man ir liels prieks," stāsta zīmola līdzdibinātājs Krišjānis Šnore.

Līdzīgs stāsts ir arī par e-komercijas jomu. Linda savulaik pati izveidoja "Ette Tete" mājaslapu. Viņa smej – toreiz preču pasūtīšanas process bijis pretrunā ar visiem e-komercijas likumiem. Lai iegādātos preci, klientam vispirms bija jāaizpilda kontaktforma, tad viņam uz e-pastu tika nosūtīts rēķins, bet pēc rēķina apmaksas tika izsūtīta prece. "Es domāju, ka šodien ar šādu e-komercijas praksi mēs bankrotētu piecās dienās," joko zīmola vadītāja.

Konkurence dzen uz priekšu
Gadu gaitā ievērojami palielinājusies konkurence, un tas ir vēl viens stimuls efektivizēt ražošanas un piegādes procesus. Ja pirms astoņiem gadiem, kā saka Linda, "Ette Tete" peldēja plašā, zilā okeānā, tad tagad tirgus ir kļuvis daudz blīvāks, bet cenu spiediens – lielāks. Tiesa, viņa konkurenci vienmēr ir uztvērusi kā pozitīvu dzinuli.

"Bez konkurences mums nebūtu nepieciešamības digitalizēties, investēt un attīstīties, būt labākiem, domāt jaunus risinājumus. Pateicoties konkurencei un tirgū esošajiem produktiem, mēs esam izvirzījuši savu mērķi un vīziju, kā mēs radām savus produktus. Mūsu mērķis nav radīt vēl vienu tādu pašu produktu, kāds jau ir tirgū, bet vienmēr ieguldām ļoti daudz resursu, lai radītu kaut ko citādu. Ja nebūtu konkurences, mums par to nebūtu tā jādomā," saka Linda.

Uzņēmuma vīzijā būtiska loma ir ilgtspējai. "Ette Tete" produkti jau pašos pamatos ir radīti ar ilgtspējīgu domāšanu – tie ir ilgmūžīgi un kalpo vairākām paaudzēm. Uzņēmuma vadītājiem ir liels gandarījums, redzot, ka sludinājumu un maiņas portālos vecāki vēlas nodot tālāk "Ette Tete" mēbeles un rotaļlietas, no kurām viņu bērni izauguši.
Protams, ražošanai ir diezgan sarežģīti būt pilnīgi ekoloģiskai un tīrai, bet mēs darām visu iespējamo. Produktu iepakojumā neizmantojam plastmasu. Savukārt ikdienā piedomājam pie niansēm, piemēram, cik daudz un kur izmantojam papīru. Izsūtām elektroniskās pavadzīmes. Tie ir dažādi sīkumi, kas beigu beigās noved pie lielām lietām.
Linda Riekstiņa-Šnore, "Ette Tete" zīmola dibinātāja
Mūsdienu dzīvesveids pieprasa ērtus, ātrus un vienlaikus arī drošus tehnoloģiskos risinājumus. Uzņēmuma digitalizācijas ceļā liels palīgs var būt "Dokobit by Signicat" elektroniskās parakstīšanas, lietotāju autentifikācijas un e-zīmogošanas risinājums.
Lasi šajā rakstā vairāk par to, kāpēc uzņēmumi izvēlas "Dokobit".
Ērti un droši!
Projekts sadarbībā ar:
Teksts
Līga Švāne
REDAKTORS
Kristīne Melne
Dizains
Māris Rītiņš
izstrāde
Olafs Ozoliņš
Projekta vadība
Ēriks Radželis
PĀRDOŠANAS PROJEKTU VADĪTĀJA
Elīna Gārbena
Copyright © 2024 AS DELFI. All rights reserved.