Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" akciju kotēšana biržā ir plaši apspriesta, taču pirms par to vispār var sākt nopietni domāt, uzņēmumam ir jāatrod 200 miljoni eiro, lai atdotu pirms pieciem gadiem saņemto naudu no investoriem. Publiski izskanējušie komentāri un Saeimas lēmums ļaut ieguldīt valsts naudu tās kontrolētu uzņēmumu izlaistās obligācijās liecina, ka valsts gatava atbalstīt aviokompāniju tās obligāciju refinansēšanā. Lidsabiedrības vadītājs Martins Gauss raidījumā "Nākotnes kapitāls" uzsver, ka tā var būt laba iespēja valstij nopelnīt.
Baltijas lielākā aviokompānija "airBaltic" 2019. gada jūlijā emitēja piecu gadu obligācijas 200 miljonu eiro apmērā. Šogad vasarā šī nauda investoriem ir jāatmaksā. "Delfi Bizness" iepriekš jau rakstīja, ka pērn rudenī lidsabiedrībai neizdevās atrast investorus šī parada refinansēšanai, un tas ir aktuālākais jautājums saistībā ar "airBaltic" – kur uzņēmums ņems naudu, lai atdotu parādu.
Lai gan kompānija 2023. gadā strādāja ar peļņu, pastāv nenoteiktība par šogad jūlijā atmaksājamo 200 miljonu eiro obligāciju pārfinansēšanu. Vairāk par finanšu rādītājiem var uzzināt šeit: Beidzot peļņa, jaunas dzinēju problēmas un naudas meklējumos. Ko rāda "airBaltic" 2023. gada pārskats