Ķīnas autoindustrija pakāpeniski iekaro Rietumus. Vai investoriem tāpēc ir jāsteidz pirkt ķīniešu uzņēmumu akcijas? Tas ir sarežģītāks jautājums, jo gan Eiropa, gan ASV ir spriedušas par veidiem, kā ierobežot ķīniešu bieži vien krietni lētāko auto ienākšanu vietējos tirgos. Tomēr "Longo Group" vadītājs Edgars Cērps Āzijas milža uzņēmumu ražotās automašīnas gan novērtē visai pozitīvi un saka, ka tās var radīt būtisku konkurenci – īpaši Eiropas ražotājiem, kuru produktu sadārdzinājumu rada nevis ražošana, bet tieši izplatīšana. Par to, kā arī mācību, ko pārņemt no "Teslas", viņš stāstīja raidījumā.
"Longo Group", lielākais lietoto automašīnu tirgotājs Baltijā, nesen publiskā obligāciju piedāvājuma laikā veiksmīgi piesaistīja desmit miljonus eiro. "Longo", neskatoties uz salīdzinoši drūmo situāciju vietējos finanšu tirgos, turpināja veiksmīgo obligāciju un IPO sēriju Baltijā, kur ne vien uzņēmumi sasniedz mērķi, bet pieprasījums pat pārsniedz piedāvājumu. Šajā gadījumā investori kopā piedāvāja pat 12,1 miljonu eiro, sākotnējo obligāciju piedāvājuma mērķi pārsniedzot par 21%.
Kā raidījumā "Nākotnes kapitāls" skaidroja uzņēmuma līdzdibinātājs un vadītājs Edgars Cērps, piesaistīto kapitālu uzņēmums plāno izmantot savu saistību refinansēšanai un izaugsmes plānu finansēšanai, ieguldot jaunu automašīnu krājumu iegādē un paplašinot pārdošanas tīklu.
Lietots auto nav kauns
Cērps raidījumā skaidro, ka automašīnu iegādes tendences pēdējos gados ir mainījušās dažādos veidos – sākot no tā, kā tiek meklēts auto un kāds auto tiek izvēlēts.
Viņš saka, ka auto nolūkošana vismaz šobrīd ir salīdzināma ar nekustāmā īpašuma meklēšanu, proti, vismaz "99% klientu sāk ar internetu", kur viņi meklē un salīdzina dažādus auto. Tāpēc ir svarīgi, ka internetā ir atrodama visa interesējošā informācija, bet pēc tam klātienē, kad cilvēks grib jau apskatīt un pārbaudīt, ir jāstrādā ar potenciālo klientu. Viņš lepojas, ka to klientu īpatsvars, kas pēc testa brauciena nopērk auto, "ir milzīgs", un, viņaprāt, citviet veikalos ar dārgām precēm tā nenotiek.
Par to, kādus auto pērk Baltijā, kāpēc "Tesla" apsteigusi vāciešus un kādus draudus rada ķīniešu autobūves industrija, uzziniet raidījumā!
2021. gadā Konstantīns Kuzikovs sāka investēt 50 eiro nedēļā. Mērķis ir desmit gadu laikā sasniegt kapitāla vērtību 36 000 eiro. Sākot no 2022. gada janvāra, Raivis Vilūns ir sācis investēt ienesīgākos, bet arī riskantākos finanšu instrumentos. 2023. gadā investoriem pievienojās "SEB Roboinvestora" portfelis, kas veic automatizētus ieguldījumus pasaules ETF. Raidījumā abi investori tiekas gan ar ekspertiem, gan amatieriem, lai saprastu, kur un kā tad labāk ir veidot savu nākotnes kapitālu!
Raidījums tapis sadarbībā ar "SEB Roboinvestoru"!