Labākie Latvijas angļu un vācu valodas skolotāji sveikti ar LU 'Ekselences balvu'
Foto: Publicitātes foto
8. novembrī, lai pateiktu paldies un izceltu tos skolotājus, kuru sniegums kalpo par mērauklu izcilam pedagoga darbam 21. gadsimtā, notika "Ekselences balvas" valodu jomā pasākumi. Balvu pasniegšanas ceremonijā Latvijas Universitātes (LU) Mazajā aulā kā labākais angļu valodas skolotājs tika godināta Tālmācības vidusskolas "Rīgas Komercskola" skolotāja Agnese Gromova-Ķūrena. Par labāko vācu valodas pedagogu tika atzīta Ozolnieku vidusskolas skolotāja Irita Semane. Ar īpašo balvu "Ekselenta jaunā skolotāja debija" tika sveikti Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas vācu valodas skolotāja Gabriela Ozoliņa un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas angļu valodas skolotājs Ivars Dominiks Zeps. Specbalva par ieguldījumu angļu valodas apguves veicināšanā Latvijas reģionos tika pasniegta Ritai Murānei-Rutkai (Daugavpils Valsts ģimnāzija).

Šogad "Ekselences balvai" skolēni, absolventi, vecāki un kolēģi bija izvirzījuši kopumā 121 angļu un vācu valodu skolotāju no visas Latvijas. Dienas gaitā deviņi balvas finālisti - angļu valodas skolotājas Agnese Gromova-Ķūrena (Tālmācības vidusskola "Rīgas Komercskola"), Rita Murāne-Rutka (Daugavpils Valsts ģimnāzija), Vintra Pūķe (Zentas Mauriņas Grobiņas vidusskola), Daina Spilberga (Jaunmārupes pamatskola) un Laima Takere (Rīgas 49. vidusskola), un vācu valodas skolotājas Anita Jonasta (Rīgas Natālijas Draudziņas vidusskola), Irita Semane (Ozolnieku vidusskola), Vineta Rozīte (Mārupes Valsts ģimnāzija) un Maija Kokina (Ulbrokas vidusskola) – piedalījās konkursa klātienes kārtā, kas notika Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā. Balvai bija nominēta arī Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas vācu valodas skolotāja Inga Zeltiņa, kas klātienes konkursa kārtā nepiedalījās.

Balvas pretendenti bija aicināti modelēt un vadīt nodarbību fragmentus skolēniem un veikt dažādus uzdevumus, analizējot mācību situācijas un risinot metodiskus uzdevumus. Skolotājiem bija jānovada 20 minūšu garu mācību nodarbība – mācību stundas fragments 8. klasei. Angļu valodas skolotāji bija sagatvojuši uzdevumus par tematu "Kultūra un es", bet vācu valodas skolotāji – par tematu "Mana dzīvesvieta". Nodarbībā svarīgākais fokuss bija uz to, lai skolēni izprot galvenos temata jēdzienus un spēj izvēlēties mācību soļus, kas jāveic temata apguvei. Skolotājiem bija jāizveido mūsdienīgs mācību process un aktīvi jāiesaista skolēni.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!