Aizvien plašsaziņas līdzekļos izskan Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – IZM) satraukums par zemajiem centralizēto eksāmenu rezultātiem tālmācībā, jo īpaši par 9. klašu centralizētajiem eksāmeniem matemātikā un latviešu valodā.
Rīgas Tālmācības vidusskola, kura ir pirmā tālmācības vidusskola kā Latvijā, tā arī Baltijā un kurai ir 15 gadu pieredze šajā jomā, komentē un izsaka savu viedokli par masu medijos izskanējušo satraukumu. Tajā pašā laikā gribam uzsvērt, ka netiek runāts, ka tieši tādi paši rezultāti ir arī klātienes un neklātienes vidusskolās, kur pamatu savām zināšanām līdz 7., 8. un jebkurai citai klasei ir saņēmuši skolēni, kuri turpina mācības tālmācībā. Uzskatām, ka tam ir būtiska nozīme analizējot statistiku un tam būtu jāpievērš uzmanība.
Piekrītam, ka satraucoša ir situācija, kad pagājušajā mācību gadā 826 skolēni no visu tipu skolām nespēja atrisināt pareizi pat 10% no matemātikas eksāmena uzdevumiem! Uzskatām, ka tā nav tikai tālmācības, bet visas izglītības sistēmas kopēja problēma.