Foto: Publicitātes foto

Vārds komerctransports parasti tiek lietots kā sinonīms vārdam darbs, taču kā būtu, ja mēs definīciju klāstu paplašinātu un turpmāk šis praktiķis kalpotu kā – labākā izvēle aktīvajai atpūtai? Piemēram, ietilpīgā "Mercedes-Benz Vito" aizmugurē iedzenot "Kawasaki Ninja ZX-6R".

Atrast patiesi ietilpīgu automobili ikdienas vajadzībām un brīvajiem atpūtas brīžiem ir izaicinājums. Piecvietīgos automobiļos lielākoties ērti var justies tikai četri pieaugušie, bet septiņvietīgie modeļi vairumā gadījumu liks atstāt mantas mājās, jo bagāžnieka ietilpība ir neliela. Ja esat aizrāvies ar kaitbordu, motobraukšanu, sērfošanu, velosportu vai citām aktivitātēm, vairums iemīļoto aksesuāru jāved ārpus automašīnas – piekabē, pikapa kravas kastē vai uz jumta. Ja vēlaties atrast veidu, kā daudz lietu salikt vienuviet, komercauto ir īstais virziens, kurā lūkoties.

Papildu klasiskajam darbarūķim Mercedes-Benz Vito Panel Van, kurā ir trīs sēdvietas, un līdz pat deviņvietīgajam Vito Tourer ir vēl kāda versija, kas apvieno labāko no abām pasaulēm. Modernizētā Vito Mixto salonā iespējams izvietot līdz sešiem sēdekļiem, atstājot ievērojamu kravas telpu aizmugurē. Izvēloties garāko no trim virsbūvju veidiem, maksimālais kravas telpas garums ir 3 metri, augstums 1,25 m, bet platums 1,7 m. Atkarībā no motocikla tipa un izmēra, to var ievietot pat bez otrās rindas sēdekļu izņemšanas arī vidējā versijā. Ja vēlaties lielāku privātumu, kravas telpu var atdalīt ar pilna platuma starpsienu, kurā iestrādāts logs. Ja ar šo visu vēl nav gana, maksimālā vilktspēja ir 2500 kg piekabei ar bremzēm.

Foto: Publicitātes foto

Mikroautobusa un motocikla kombinācija ir kļuvusi par populāru ceļošanas veidu, jo maršruts līdz aizraujošai līkumu sekcijai Tatru kalnos, Atlantijas ceļam vai gleznainajam Transfagarasan posmam Rumānijā var būt itin nogurdinošs, ja visa distance jāpavada motorumaka mugurā.

Par to pārliecināta arī Lūcija Rasa, kura ir uzkrājusi vērā ņemamu pieredzi motobraukšanā – viņai šis hobijs jau kļuvis par sirdslietu. Ne velti mēs tiekamies 333 trasē, kur trajektorijas jau labi iepazītas.

"Šis ir ļoti ērts veids, kā pārvadāt motociklu. Lai arī busiņš ir augsts, bagāžnieka slieksnis ir visai zems. Uzliekot rampu, motociklu visai ērti var iestumt aizmugurē un doties tālāk ceļā. Ja plānojat mērot garāku distanci, pie busiņa stūres kilometrus varēs veikt ar mazāku nogurumu, turklāt ir drošāk pa nakti motociklu atstāt salonā, nevis uz ielas. Tāpat liela nozīme ir arī laikapstākļiem – ja zini, ka būs jumts virs galvas, garas brīvdienas izdosies patīkamākas," stāsta Lūcija.

Turklāt nav vienmēr jāsporto – bagāžas nodalījumā var ieklāt matraci un pārlaist nakti, izstaipot kājas un esot siltumā. Citiem bagāžnieks var noderēt arī kā vieta, kur ceļojumā glabāt motocikla rezerves daļas.

Sānu durvis var atvērt elektriski, bet aizmugures vāks pieejams arī kā divviru durvis, atvieglojot lielgabarīta kravas iekraušanu un izkraušanu, atvēršanas leņķim sasniedzot 180 grādus. Vieglākai kravas nostiprināšanai paredzēti grīdas nodalījumā pieejamie fiksācijas gredzeni.

Mikroautobusi ir klasiski garu distanču mērotāji, un šeit Vito īpaši spēj izcelties uz sāncenšu fona, apvienojot augstu sēdpozīciju ar ļoti labām braukšanas īpašībām. Mīkstākai gaitai to var aprīkot ar AIRMATIC pneimatisko balstiekārtu, taču vissvarīgāk izvēlēties mūsu ceļiem piemērotu riepu izmēru. Zem motora pārsega pieejami dažādas jaudas divu litru dīzeļdzinēji (135 līdz 231 ZS). Kā alternatīva ir 252 ZS vieglā hibrīda dzinējs ar 570 Nm kopējo griezes momentu. Šādus jaudas rādītājus citos komercauto neatradīsit.

Neraugoties uz 9G-TRONIC automātiskās transmisijas sniegto komfortu un pastāvīgo pilnpiedziņu (45:55 proporcija), kas grūtos apstākļos ir efektīvāka par konkurentu izmantoto tehnoloģiju, vidējais degvielas patēriņš mūsu testā bija vien 7,3 l/100 km. Tas nozīmē, ka 70 litru degvielas bāka ļauj mērot aptuveni 1000 km ar vienu uzpildi. Bieži nebūs jāapmeklē ne degvielas uzpildes stacija, ne serviss, jo tehniskās apkopes intervāls ir ik pēc 40 000 km, turklāt tiek piedāvāta arī 3 gadu vai 150 000 km garantija.

Protams, šis nav vienīgais savas klases pārstāvis, taču Mercedes-Benz pierāda, ka šā segmenta modeļi var būt eleganti, iemiesojot klasisko Štutgartes šarmu. Līdzās leģendārajai trīsstaru emblēmai atrodas adaptīvie Multibeam LED lukturi, kas, izmantojot individuāli regulējamas gaismas diodes, neapžilbina priekšā un pretī braucošos. Tie, kuri bieži mēro distances diennakts tumšajā laikā, šo ekstru ļoti novērtēs.

Foto: Adrians Miņins

Tāpat kā Vito gaita, arī interjera dizains ir tuvāks vieglajam auto, nevis klasiskam komerctransportam. Šeit pieejama virkne drošības palīgu, kuru darbību var pielāgot savai braukšanas manierei, piemēram, mainot aktīvās bremzēšanas asistenta jutību. Iestatījumus var mainīt instrumentu paneļa 5,5 collu krāsainajā ekrānā vai 10,25 collu centrālajā displejā, kas ietver jaunāko MBUX multivides sistēmu, atbalstot Android Auto un Apple CarPlay bezvadu savienojumu. Patīkamākai noskaņai pirmo reizi Vito pieejams ar dažādu krāsu interjera apgaismojums (ambient lighting), bet ziemā lieti noderēs apsildāmā stūre.

"Daudzpusība ir šāda auto lielākais pluss. Tiklīdz cilvēkiem ir iespēja izmēģināt un ikdienā padzīvot ar busiņu, daudziem kļūst skaidrs, cik noderīgs tas var būt. Aizbrauc ar draugiem uz jūru, dodies garā ceļojumā ar visām mantām vai brauc ikdienā pietiekami ekonomiski. Tie ir divi auto vienā, lai arī iegādes un ekspluatācijas izmaksas tiek saglabātas pavisam samērīgas," vērtē Lūcija.

Vajadzību ir daudz, un hobiji – visdažādākie, tāpēc Vito ir gatavs pielāgoties ikvienām prasībām. Atliek tikai baudīt dzīvi un izvēlēties īsto kompanjonu šajos piedzīvojumos!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!