TOP 5 attaisnojumi: kā cilvēki parasti noliedz dzirdes problēmas?
Foto: Publicitātes foto

Tāpat kā skolēns mēdz izdomāt atrunas, ka mājasdarbus "apēdis suns", arī cilvēki ar dzirdes traucējumiem, kuri nevēlas to atzīt, meklē attaisnojumus, bet nemeklē palīdzību. Šādi attaisnojumi atkārtojas. Dzirdes centra "Audiomedika" audiologs Nauris Veits dalās ar izplatītākajiem attaisnojumiem.

"Es dzirdu labi, citi runā neskaidri"

Šis ir viens no visbiežākajiem attaisnojumiem, īpaši tiem, kuriem dzirde ir pasliktinājusies nesen. Cilvēks mēdz vainot apkārtējos, ka tie runā klusi vai neskaidri, un uzskata, ka problēmu var atrisināt, ja visi runātu skaļāk.

Taču N. Veits uzsver, ka šāda rīcība bieži ir viena no pasliktinātas dzirdes pazīmēm. Cilvēki sāk sūdzēties arī par radio, televīzijas skaļumu. Dzirdes traucējumi ir izplatīta problēma – ar to saskaras viens no sešiem pieaugušajiem.

"Es esmu gados vecaks, tāpēc slikti dzirdu – tur neko nevar darīt"

Ar gadiem dzirdes šūnas nolietojas, un pēc 55 gadu vecuma dzirdes pasliktināšanās risks palielinās. Taču N. Veits uzsver, ka ar dzirdes aparātiem šie traucējumi ir viegli kompensējami, un modernās tehnoloģijas ir pielāgojamas individuāli.

"Es vēl neesmu vecs"

Daži cilvēki apzinās dzirdes problēmas, izmēģina aparātus, bet tos nenēsā, aizbildinoties, ka "vēl nav veci". Audiologs norāda, ka jaunāka paaudze ir atvērtāka un uztver dzirdes aparātus kā brilles – kā funkcionalitāti, nevis vecuma pazīmi.

"Es esmu pārāk vecs"

Šis ir attieksmes jautājums. Daudzi seniori, sākot lietot dzirdes aparātus, atgriežas pie savām iecienītajām aktivitātēm – dejo, dzied, apmeklē pasākumus un labprāt komunicē ar ģimeni.

"Kaimiņš mēģināja, viņam nepalīdzēja"

Bieži vien cilvēki iegādājas skaņas pastiprinātājus, nevis kvalitatīvus dzirdes aparātus. Audiologs N. Veits skaidro, ka moderni dzirdes aparāti analizē skaņu vidi un nodrošina dabiskāku un patīkamāku skaņas uztveri, atšķirībā no vienkāršiem pastiprinātājiem.

Dzirdes problēmas var atrisināt, ja cilvēki ir gatavi uzticēties speciālistiem un izvēlēties kvalitatīvus risinājumus.

Par dzirdes centru "Audiomedika"

"Audiomedika" ir uzņēmums ar vairāk nekā 19 gadu pieredzi, kam Baltijas valstīs pieder 15 dzirdes centri. Mēs pārstāvam "Philips HearLink", progresīvu, kvalitatīvu dzirdes aparātu zīmolu. "Philips" produkti tiek izstrādāti un nemitīgi uzlaboti, lai palīdzētu mainīt dzīvi cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem.

Mūsu mērķis ir katram pacientam rast individuālus dzirdes risinājumus, ņemot vērā viņa vajadzības, intereses, iespējas un cerības.

Papildu informācijai:

Nauris Veits "Audiomedika" dzirdes centrs

E-pasts: nauris@audiomedika.lv

Tālrunis: +371 244 222 50

Piesakies bezmaksas dzirdes pārbaudei!

TOP 5 attaisnojumi: kā cilvēki parasti noliedz dzirdes problēmas?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!