Foto: Publicitātes foto
Uzsākot darbu pie reklāmraksta izveides, nereti nākas piedzīvot apjukumu – ar ko sākt, kādu informāciju iekļaut un kā uzrunāt lasītāju, lai viņš ne tikai uzklikšķina uz saistošā virsraksta vai attēla, bet arī iepazīstas ar reklāmraksta saturu un rod interesi par piedāvājumu.

Ar ko sākt?


Lai pēc iespējas skaidrāk nodotu savu vēstījumu, pirms reklāmraksta veidošanas der atbildēt uz diviem pamatjautājumiem.

Ko es vēlos pastāstīt? Reklāmraksti kalpo dažādiem mērķiem – iepazīstināt ar savu uzņēmumu, pastāstīt par kādu jaunu produktu vai pakalpojumu, plašākai publikai ļaut uzzināt par kādu īpašu piedāvājumu u. tml. Jāatceras, ka jums internetā ir jākonkurē ar ļoti blīvu un dažādu saturu, tāpēc mērķa definēšana ļaus veidot skaidru vēstījumu un raksta izveidē nezaudēt fokusu.

Noderīgs padoms. Nemēģiniet lasītājam izstāstīt visu – milzīgajā informācijas apjomā viņš var apjukt.

Kam es vēlos to pastāstīt? Kad esat definējis reklāmraksta mērķi, nākamais solis ir saprast, kas būs tā mērķauditorija. Uzņēmēji, sievietes vai ģimenes ar bērniem, darbos aizņemts uzņēmējs, nozares eksperti vai, gluži pretēji, cilvēki, kuri par jūsu pakalpojumu nekad agrāk nav dzirdējuši, – variantu ir daudz un dažādi, un grupas iespējams arī miksēt. Kāpēc tas ir vajadzīgs? Tas raksta veidotājam palīdzēs izvēlēties komunikācijas stilu – gan rakstā izmantoto valodu, gan dažādas vizualizācijas.

Noderīgs padoms. Izvēloties mērķauditoriju un komunikācijas stilu, iedomājieties, ka runājat ar šiem cilvēkiem klātienē.

Kad esam sapratuši, ko un kam mēs stāstīsim, laiks ķerties pie raksta sagatavošanas.

Pats svarīgākais, kas jāpatur prātā, – mūsdienu cilvēks ik dienu saskaras ar milzīgu informācijas apjomu un mums nav daudz laika, lai viņam izstāstītu pašu svarīgāko.

Esam apkopojuši dažus "DELFI Brand Studio" pieredzē balstītus ieteikumus, kas varētu noderēt:

  1. Esiet lakoniski. Stingru rakstu garuma nosacījumu nav, bet optimālais rekomendējamais raksta garums ir no 2500 līdz 5000 rakstu zīmēm. Virsrakstā nevajadzētu būt vairāk par desmit vārdiem.
  2. Veidojot virsrakstu, vēlams piedomāt, lai tas būtu gan informatīvs, gan uzrunājošs, gan arī atbilstu reklāmraksta saturam. Piemēram, ja tekstā aprakstīts jauns pretgrumbu krēms, tad virsraksts "Jaunības eliksīrs" nepateiks neko, savukārt "Uzzini, kā iegūt žilbinoši starojošu ādu un mūžīgu jaunību ar inovatīvo krēmu" būs daudz par daudz.
  3. Faktoloģisko informāciju atsvaidziniet ar citātiem. Ekspertu komentāri, emocionāls vēstījums, pieredzes stāsts – tas lasītājam ļaus labāk uztvert jūsu vēstījumu.
  4. Izvēlieties spilgtus attēlus. Daudzi cilvēki attēlus uztver daudz labāk nekā tekstu, tāpēc arī bildes efektīvi var nodot jūsu vēstījumu. Interesanti, ka dažkārt cilvēkus daudz vairāk uzrunā ikdienišķs foto, nevis perfekts foto no kādas datubāzes – tādējādi lasītājs spēj identificēties ar piedāvājumu un saprast, ka tas var būt noderīgs un pielietojams viņa ikdienā. Piemēram, ar telefonu uzņemta pankūku bilde parastā virtuvē var uzrunāt labāk nekā uzlabota ēdiena bilde no interneta resursiem, jo ikviens sapratīs – es arī varu tā pagatavot.
  5. Rakstu papildināšana ar videomateriāliem arī palīdzēs nodot vēstījumu, piesaistīs lasītāja uzmanību un nodrošinās ilgāku rakstam atvēlēto laiku. Cilvēki interneta saturu patērē dažādi, tāpēc formātu – teksta, foto, video un citu vizuālo risinājumu – miksēšana ir visefektīvākais risinājums, tomēr pārlieku aizrauties arī nevajadzētu.
  6. Ja jums lasītājam jāsniedz vairāk informācijas, strukturējiet to, izmantojiet apakšvirsrakstus, numerāciju un citus informācijas grupēšanas veidus. Tādējādi pat paviršam lasītājam, kurš tekstam ar acīm skrien pāri pa diagonāli, būs vieglāk uztvert informāciju.

Ko noteikti nevajag darīt


Uzrunājot reklāmraksta lasītāju, vajadzētu izvairīties no lielo burtu lietošanas virsrakstā vai tekstā. Tāpat pārāk daudz izsaukuma vai jautājuma zīmju un skaļu paziņojumu "Latvija šokā" lasītāju drīzāk darīs aizdomīgu, nevis ieinteresētu.

Nesoliet neiespējamo! 20 kilogramu zaudēšana nedēļas laikā, mūžīgas jaunības brīnumlīdzeklis, krēms, kas ikvienam plikpaurim nakts laikā ļaus tikt pie lauvas krēpēm, – šādi un līdzīgi paziņojumi lasītāja apziņā, visticamāk, ierindosies starp "fake news" un nedos vēlamo rezultātu.

Lai izdodas!


Kad raksts ir gatavs, iesakām to iedot izlasīt vairākiem cilvēkiem. Vēlams, ne tikai kolēģiem vai otrajai pusītei, bet arī kādam "no malas", lai saņemtu iespējami objektīvāko vērtējumu.

Ceram, ka mūsu sagatavotie padomi jūs iedvesmos, un jūsu reklāmraksti uzrunās un aizraus DELFI lasītājus, ļaujot jums sasniegt nospraustos biznesa mērķus!

Ja vēlaties sasniegt plašu un ieinteresētu auditoriju un pastāstīt par sevi DELFI lasītājiem, aicinām sazināties ar mūsu reklāmas nodaļu šeit, lai atrastu labāko risinājumu.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!