Foto: Publicitātes foto

Mūsdienu korporatīvajā vidē peļņa vairs nav vienīgais aspekts, kas liecina par uzņēmuma panākumiem. Aizvien vairāk uzņēmumu apzinās, ka svarīgi ir arī samazināt savu ietekmi uz vidi, sniegt ieguldījumu sabiedrībā un veicināt uzņēmuma darbības caurskatāmību. Laikā, kad aizvien vairāk uzņēmumu rūpējas par sociālajiem un vides aspektiem, "B Corp" sertifikācija palīdz transformēt uzņēmumu vērtības un veicināt ilgtspējīgu un atbildīgu biznesa domāšanu.

Uzņēmumi, kas ir ieguvuši bezpeļņas organizācijas "B Lab" sertifikātu "B Corp" jeb "Benefit Corporation", brīvprātīgi ir apņēmušies demonstrēt savu sniegumu sociālajā un vides pārvaldībā, kā arī veicināt atbildīgu uzņēmējdarbību. "B Corp" kustības pamatā ir fundamentāla pārliecība par to, ka uzņēmējdarbības mērķis ir ne tikai peļņas gūšana, bet arī motivācija sniegt papildu labumu sabiedrībai, videi, darbiniekiem, kā arī īstenot pārredzamu un atbildīgu pārvaldību. Atšķirībā no citiem sertifikātiem, kas vairāk fokusējas uz konkrētām jomām, piemēram, tikai vidi, "B Corp" standartam ir holistika pieeja, tas mēra uzņēmuma ietekmi vairākās jomās – pārvaldība, darbinieki, sabiedrība, vide un klienti. Šī visaptverošā pieeja der uzņēmumiem, kuri paralēli savām biznesa interesēm vēlas veicināt arī pozitīvas pārmaiņas.

"B Corp" sertifikātu raksturo ilgtermiņa skatījums un regulāru uzlabojumu veikšana. Tā kā atkārtota sertifikācija veicama reizi trijos gados, uzņēmumi tiek mudināti ne tikai ievērot labās prakses, bet laika gaitā arī veikt uzlabojumus un tiekties uz augstākiem standartiem. Tā kā pasaule nemitīgi attīstās, arī uzņēmumiem ir regulāri jāpilnveidojas, jo darbs ilgtspējas jomā nekad nevar būt pilnībā pabeigts – regulāri jāveic uzlabojumi un jāīsteno jaunas iniciatīvas. Ilgtspēja ir nepārtraukts process. Pilnveidošanās veicina vidi, kurā tiek radītas inovācijas un jaunas iniciatīvas.

Pievienojoties "B Corp" kustībai, uzņēmumi pievienojas citiem līdzīgi domājošiem uzņēmumiem un kļūst par daļu no globālas kopienas, kuras mērķis ir veicināt ilgtspējīgu uzņēmējdarbības praksi un īstenot pozitīvas pārmaiņas sabiedrībā. Šī kopienas sajūta iedvesmo jaunām idejām un potenciālām sadarbībām.

Kopš 2006. gada "B Corp" ir kļuvusi par globālu kustību ar vairāk nekā 8200 sertificētiem uzņēmumiem visā pasaulē, teju puse no tiem atrodas Eiropā – vairāk nekā 3600 uzņēmumi. Skandināvijā atrodas vairāk nekā 150 uzņēmumu. Savukārt Baltijā "B Corp" ir savas atpazīstamības ceļa sākumā, šajā reģionā atrodas pieci uzņēmumi. Tomēr "B Lab Europe" novērojumi liecina, ka aizvien vairāk uzņēmumu Latvijā izrāda interesi par "B Corp" sertifikātu.

Sertifikācijas process nav viegls, tas paredz gan uzņēmuma novērtēšanu dažādos kompleksos procesos, gan arī vairāku ieinteresēto pušu iesaisti. Lai iegūtu "B Corp" sertifikātu, "Danone" Ziemeļvalstīs bija nepieciešams aptuveni viens gads, savukārt "Danone" Baltijā bija nepieciešami vairāk nekā 9 mēneši. Neskatoties uz izaicinošo sertifikācijas posmu, uzņēmumi atzīst, ka sertifikāta ieguvumi ir ļoti būtiski. Mēs ceram, ka ar savu piemēru varam iedvesmot citus uzņēmumus Latvijā un Baltijā arī iegūt "B Corp" sertifikātu.

"Danone" ka starptautiskam uzņēmumam "B Corp" sertifikāts ir katalizators pārmaiņām dažādās uzņēmuma darbības valstīs un biznesa vienībās. Ievērojot "B Corp" augstos standartus, "Danone" mērķis ir iedvesmot uz veselīgākiem un ilgtspējīgākiem ēšanas un dzīvesveida paradumiem. Kā liels un starptautisks uzņēmums "Danone" seko līdzi arī dažādiem ārējiem faktoriem un mainīgajām tirgus tendencēm. Mūsu novērojumi liecina, ka patērētāji kļūst aizvien zinošāki ilgtspējas jautājumos un ar saviem pirkumiem izvēlas atbalstīt tos uzņēmumus un zīmolus, kuriem uzticas.

Tā kā patērētāji aizvien vairāk vērtē uzņēmumu korporatīvo atbildību, "B Corp" apliecina uzticamas un ētiskas uzņēmējdarbības praksi. Šobrīd Baltijas reģionā vairākiem uzņēmumiem ir "B Corp" sertifikāts, daži no tiem – "Ben & Jerry's", "Davines" un "The Body Shop". Tāpat veikalu plauktos sastopami produkti ar "B Corp" marķējumu uz iepakojumiem, tostarp arī uz "Alpro" produktu iepakojumiem, kas ir viens no "Danone" zīmoliem.

"B Corp" sertifikāta mērķis ir veicināt atbildīga biznesa filozofiju un ieviest to savā darbības ikdienā – būt caurskatāmiem un tiekties uz savu darbību pilnveidošanu. Kamēr uzņēmumi cīnās ar dažādiem 21. gadsimta izaicinājumiem, "B Corp" sertifikācija palīdz noteikt plānu un konkrētas darbības, kā virzīties pretim ilgtspējīgākai un atbildīgākai nākotnei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!