Edgars Cērps
Foto: Publicitātes foto

ES auto ražotāji ir piebremzējuši ar elektroauto ražošanu, tāpēc rodas jautājums: vai tas automātiski nozīmē, ka mēs pārsēdīsimies Ķīnā ražotos elektroauto?

Kopš 2021. gada Ķīnā ražotu elektroauto piegādes uz ES ir palielinājušās par 361%1, bet Ķīnas Vieglo automašīnu asociācijas (CPCA) dati liecina, ka elektrisko automobiļu eksports 2023. gada pirmajā pusē, salīdzinot ar 2022. gada analoģisku periodu, palielinājās teju dubultā.2

Tā kā Ķīna šodien ir lielākais mašīnu tirgus, kurā tiek saražots vairāk auto nekā ASV, Japānā un Indijā kopā (tās ir trīs lielākās auto ražotājas pēc Ķīnas, kur katru sekundi tiek pārdots jauns automobilis), rodas pamatota sajūta, ka drīz mēs pārsēdīsimies no vācu auto uz ķīniešu mašīnām. Piemēram, "SAIC Motor" – uzņēmums, kurš vēl nesen nebija zināms ārpus Ķīnas –, tikai dažu gadu laikā kļuva par vienu no pasaulē lielākajiem automašīnu ražotājiem, apsteidzot "Daimler" ("Mercedes"), BMW un "Geely", savu konkurentu Ķīnā, un "Volvo" grupas īpašnieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!