Laikā, kad dažādi uz mediju darbu un saturu attiecināmi ierosinājumi izskan gan no Saeimas tribīnes, gan publiskajās diskusijās, šķiet būtiski atgādināt, ka mediju politiku Latvijā ciešā sadarbībā ar profesionālām žurnālistu un mediju organizācijām veido Kultūras ministrija. To neveido – un to nedrīkstētu veidot - atsevišķi sadrumstaloti, populistiski un politiski priekšvēlēšanu priekšlikumi, lai cik vienkārši un pareizi tie reizēm šķistu.
Šādu saraustītu, populistisku priekšlikumu taktiku šobrīd aktīvi izmanto Nacionālā apvienība, kuras iepriekšējais kultūras ministrs Nauris Puntulis neizmantoja iespēju veidot visaptverošu mediju politiku un kura laikā netika attīstītas mediju politikas pamatnostādnes, atstājot šo jomu bez skaidra stratēģiska dokumenta. Protams, saprotu, ka izveidot būtisku un sarežģītu politikas dokumentu nav tik populāri kā virzīt populistiskus priekšlikumus.
Šobrīd tiem politiķiem un viņu atbalstītājiem, kuri uzstājīgi aģitē par krievu valodas "izslēgšanu" un, citējot Jāni Domburu, sniedz "analfabētiskus" priekšlikumus, atgādināšu, ka saskaņošanā nodotajās Mediju politikas pamatnostādnēs esam skaidri noteikuši, ka vēlamies: