Foto: Rudolfs Liepins www.rudolfsliepins.lv

Latvijas auto tirgū vienmēr būtiska nozīme ir bijusi cenai. Tāpēc jaunu auto iegādes ziņā mēs visai būtiski atpaliekam no saviem kaimiņiem. Igauņi un lietuvieši salīdzinoši ir gatavāki investēt lielāku summu, iegādājoties jaunu automašīnu, lai pēc tam dzīvotu mierīgi, veicot tikai regulāras apkopes. Savukārt Latvijā automašīnu pircēji ir salīdzinoši gatavāki lielākas summas investēt automašīnas lietošanas periodā, kas, protams, pozitīvi veicina automašīnu remonta darbnīcu tirgus attīstību.

Kopumā Ķīnas auto Latvijas tirgū varam uzskatīt par jaunpienācējiem, jo līdz šim Latvijas autoparkā ilgstoši dominējuši Eiropas un atsevišķu citu Āzijas valstu auto zīmoli (Japāna, Dienvidkoreja). Tomēr izskatās, ka iespēja iegādāties jaunu elektroauto cenu kategorijā no 25 līdz 30 tūkstošiem ir spējusi uzrunāt arī pircējus Latvijā.

Ņemot vērā cenas faktora lomu, vēl lielāku interesi par elektroauto Latvijā noteikti varētu veicināt lietotu elektroauto tirgus paplašināšanās un jaunu elektroauto iegādes subsidēšana juridiskajām personām.

Ķīna – tātad elektroauto

Ķīna ir pasaules lielākais automobiļu tirgus. Tā ir kļuvusi gan par lielāko auto ražotāju, gan arī lielāko auto tirgus placi, kur autoražotāji savā starpā ļoti asi konkurē par pircējiem. Pavisam Ķīnā pērn pārdoti gandrīz 22 miljoni jaunu auto. Tostarp visai strauji pieaug elektromobiļu popularitāte, kas šobrīd veido jau vairāk nekā ceturtdaļu

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!