Foto: Publicitātes foto

Zīmols ir viens no pirmajiem elementiem, kas atšķir vienu uzņēmumu no cita; tā ir atpazīšanās zīme un unikālā identitāte, kas ļauj izcelties uz citu fona, tādēļ tā ir tik būtiska uzņēmuma attīstības sastāvdaļa. Jāuzsver, ka zīmols nav tikai logotips, – tas sevī ietver uzņēmuma vīziju, pārstāvētās vērtības un solījumu patērētājiem. Aplūkojot pasaulē atpazīstamākos uzņēmumu logotipus, piemēram, Apple vai IKEA, ikviens var nosaukt vairākas asociācijas, kas saistās ar konkrēto zīmolu, taču, ja reiz uzņēmuma vārds, logo un krāsu palete tik spēcīgi iespiedusies sabiedrības prātā, kādēļ redzam, ka ir kompānijas, kas izvēlas ne vien mainīt to vizuālo veidolu, bet pat nosaukumu? Šoreiz vairāk par farmācijas nozari, kas pēdējo gadu laikā piedzīvojusi daudz izaicinājumu un attiecīgi arī pārmaiņu – gluži tāpat, kā sabiedrība Eiropā un pasaulē kopumā.

Viens no lielajiem pārmaiņu katalizatoriem farmācijas nozarē noteikti bija Covid-19 globālā pandēmija, kas skāra principā visus sabiedrības un uzņēmējdarbības līmeņus, bet tieši veselības aprūpes un farmācijas nozares bija tās, kas globālo pandēmiju tieši iznesa uz saviem pleciem, saņemot arī lielāko spiedienu un uzmanību. Kompānijām nācās reaģēt uz arvien mainīgo un nepastāvīgo situāciju, taču mainījās arī iedzīvotāju gaidas un prasības. Sabiedrības uzticība un zīmola tēls kļuva par arvien kritiskāk svarīgiem faktoriem nozares uzņēmumu dienaskārtībā, jo ikviens sekoja līdzi to rīcībai un reakcijai uz pandēmijas izplatību un sabiedrības veselības krīzi.

Globālā pandēmija savā ziņā piespieda un izaicināja uzņēmumus pārskatīt savu attīstības stratēģiju, tajā iekļautās vērtības un pieejas, pievēršot lielāku uzmanību pētniecībai, inovācijām un sadarbībai ar dažādām iesaistītajām pusēm, tostarp ar universitātēm un citām izglītības iestādēm.

Lielāks uzsvars uz zinātni, atvērtāku komunikāciju un vēlme kļūt sasniedzamākiem un savā ziņā arī vienkāršākiem, mazākiem lielā mērā raksturoja lielo tirgus līderu pārmaiņu virzienu. Šīs kompānijas, kas gadu desmitiem bijušas tirgus līderi, vēl skaidrāk kā jebkad iepriekš apzinājās, ka patērētāju attieksmei pret uzņēmumu mēdz būt izšķiroša nozīme – vai uzņēmums spēj skaidrot biznesa procesus un medikamentu izstrādes gaitu, kā spēj pamatot un pierādīt savu produktu efektivitāti un drošumu, cik uzrunājošs ir uzņēmuma tēls, cik "nopietns"; kādu reakciju tas izsauc un ko tas sevī ietver. Taču farmācijas nozare a priori ir smagnēja, pārmaiņas tajā ir ļoti laikietilpīgas un arī sarežģītas, ņemot vērā, ka nozare ir stingri regulēta un katras izmaiņas prasa virkni procedūru un izmaiņu arī regulējošās iestādēs katrā valstī.

Tirgus līderi mēģina kļūt "mazāki"

Sekojot kopējai situācijai, lielākā daļa globālo farmācijas zīmolu sāka pārmaiņu ceļu,

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!