Foto: Publicitātes foto

Daudzu automobiļu īpašniekiem, kas nav izmantojuši sertificētu auto dīleru servisu pakalpojumus, ir priekšstats, ka remonts tur noteikti izmaksās dārgāk. Taču bieži vien tas ir tikai mīts.

Jautāsiet – kā tas iespējams, ja autorizētajos servisos darba stundas izmaksas var būt divas vai pat trīs reizes augstākas nekā "pelēkajos servisos"?

Normstundas pret virsstundām

Atbilde ir vienkārša – "pelēkie servisi" piedāvājumā norāda remonta kopējo summu, bet autorizētie servisi veic remontu saskaņā ar ražotāja noteiktajām normstundām katram darbam. "Pelēkā servisa" mehāniķis savā aprēķinā vadās pēc pieredzes, aptuveni novērtējot, cik ilgs laiks būs nepieciešams remontdarbiem. Autorizētajā servisā šādi aprēķini nav nepieciešami, jo ražotājs jau ir noteicis precīzas normstundas.

Cenu starpību visbiežāk veido virsstundu uzcenojumi "pelēkajos servisos", jo sarežģītāku remontu veikšana pelēkajos servisos parasti prasa vairāk laika nekā pie oficiālā dīlera. Turklāt sarežģītu dzinēju remontos bieži vien nav iespējams izmantot alternatīva ražotāja rezerves daļas, kas samazina iespēju ietaupīt.

Automobiļu ražotāji pieprasa, lai visi dīleru servisa speciālisti izietu apmācības, nodrošinot ražotāja standartiem atbilstoši remontu kvalitāti . Šīs apmācības rada papildu izmaksas un īstermiņā samazina darbaspēka pieejamību dīleru servisos, taču pēc tām mehāniķi spēj nodrošināt kvalitatīvu automobiļu remontu garantijas periodā. Šādi standarti "pelēkajos servisos" nav pieprasīti.

Kaķis maisā vai drošs pirkums?

Ikviens, kurš iegādājas lietotu vai mazlietotu automobili, noteikti ir saskāries ar šaubām,

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!