Publiskajā vidē jau labu laiku tiek spriests par potenciālajām izmaiņām valdošajā koalīcijā un attiecīgi arī Ministru kabinetā. Signālus par to pauduši arī paši politiķi, tiesa, neminot, kā un kāpēc šīs izmaiņas varētu notikt. Ārēji šķiet, ka koalīcija strādā saskaņoti un bez strīdiem, tomēr diskusijas par to, kā īstenot dzelzceļa projektu "Rail Baltica", iezīmē partneru atšķirīgo redzējumu, tādējādi raisot spekulācijas, ka tieši šis investīciju projekts var kalpot par pamatu izmaiņām koalīcijā.
Divas balsis koalīcijai Saeimā nodrošina pie frakcijām nepiederoši deputāti, no kuriem viens – Oļegs Burovs – nākamgad var tikt ievēlēts Rīgas domē. Tādējādi atbalsts koalīcijai saruks par vienu.
Protams, balsojumos Saeimā pietiktu ar 51 deputāta balsi. Bet, kā pierādīja nesen notikusī Saeimas sēde, kurā pirmajā lasījumā tika skatīts 2025. gada budžets, dažas koalīcijas deputātes neieradās uz sēdi, tādējādi koalīcijai nenodrošinot kvorumu un apturot būtisku lēmumu tālāku virzību. Paļaušanās uz 52 balsīm izrādījās riskanta, jo deputātiem var būt vairāk vai mazāk objektīvi iemesli, kāpēc neapmeklēt Saeimas sēdi.
Visticamāk, tieši šī matemātika ir premjerministres Evikas Siliņas (JV) prātā, runājot par iespējamu atsevišķu ministru nomaiņu, ar uzsvaru, ka pirms tam tiks izvērtēts ministra sniegums.
No malas raugoties, koalīcija strādā saskaņoti, bez liekiem asumiem un strīdiem, tāpēc arī ZZS publiski neļaujas spekulēt par koalīcijas izmaiņām, diplomātiski atstājot šo jautājumu valdības vadītājas un lielākā koalīcijas spēka JV ziņā.
Savukārt "Progresīvie" retorikā ir skarbāki, brīdinot, ka ikviens "Progresīvo" ministrs ir koalīcijas stabilitātes jautājums,
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv