Azerbaijan Airlines avārija
Foto: AP/Scanpix/LETA

Pirms dažiem mēnešiem saņēmu ielūgumu piedalīties starptautiskā mediju konferencē Uzbekistānā. Aicinājuma pamatā bija "Delfi" biznesa modelis kā piemērs – 98% pašu ienākumu, valsts atbalsts ap 0,5–2%, liela auditorija pret kopējo iedzīvotāju skaitu, nesena abonēšanas satura izveidošana. Īsāk sakot, namatēvus interesēja, kā mūsu platuma grādos turēties virs ūdens laikā, kad nozare grimst. Apsverot arī to, ka "Delfi" saturam krievu valodā šajā valstī ir regulāra auditorija, piekritu.

Arī stāsts par to, vai Uzbekistāna pēc bijušā valsts prezidenta Islama Karimova ēras ir mainījusies un, ja jā, tad, kā tieši, man šķiet aizraujošs, bet šoreiz ne par to (ja ir interese, nelielu ieskatu sniedz mana kolēģa Anša Īvāna reportāža). Nolēmu uzrakstīt par kādu sarunu, kas nepamet manu prātu pēc kārtējā Krievijas nozieguma, noslepkavojot desmitiem "Azerbaijan Airlines" pasažierus.

Īsai atkāpei piebildīšu, ka, karam sākoties, Azerbaidžāna uz dažiem mēnešiem pārtrauca lidojumus uz Krieviju. Plašāku skaidrojumu, kā jau šajā valstī ierasts, nebija. Vien daži blāvi teikumi par "starptautiskajiem notikumiem", kas ietekmē apdrošināšanas nosacījumus. Arī 2022. gada vasarā, atsākot lidojumus, atklāta valoda nesekoja. Kas tad tieši bija mainījies? Tiesa, vietējos sociālo tīklu komentāros varēja lasīt: "Urā!" Turpinājās Krievijas teksti par abu valstu ciešo sadarbību, tostarp par drošību, 2. pasaules kara veterānu pieminēšana un forumi par Azerbaidžānas lomu fašisma sakaušanā, krievu valodas lomas uzsvēršana un tamlīdzīga rusifikācija.

Atgriežoties pie maniem plāniem apmeklēt konferenci: īsi pirms brauciena uz Taškentu saņēmu uzaicinājumu pusdienot kopā ar kādu augsta ranga Uzbekistānas diplomātu, kurš nereti uzturas Rīgā. Sarunājām. Tikāmies. Pusdienojām. Pieklājīgajā sarunas ievadā bija īss tūrisma ceļvedis, lielo sasniegumu slavinājuma daļa, kas galu galā aizvirzījās līdz mēģinājumiem pārliecināt, ka Latvijai ir būtiski, lai karš tik stingri neietekmē tirdzniecības ceļus. Tur matemātika vienkārša: atdzīt "fūri" caur Krieviju uz Latviju, maksājot dažus tūkstošus eiro, bet caur Eiropu – tuvāk desmit.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!