Kamēr Rīgas domes visu iespējamo satiksmes komiteju un departamentu ierēdņi nodarbojas ar gaismas semaforu izplatīšanu galvaspilsētas mikrorajonos un vēl nenobloķētajās šķersielās, un veic kārtējās izmaiņas Rīgas ielās, un it kā lauza samērā grūtās galvas par to,kā lai samazina korķus, ierindas autobraucēji raisa diskusijas medijos, kurās tiek apspriesta vēl 80 – to gadu beigās izdiskutētā un par labu atzītā doma par dzelzceļa transporta iespēju pilnvērtīgu izmantošanu Rīgas sabiedriskā transporta vajadzībām.
Šķiet tieši tā varētu kļūt par zobenu, ar kuru tiktu pārcirsts sastrēgumu radītais Gordija mezgls, kuru tik nesekmīgi cenšas atpiņķerēt Rātsnama dīkdieņi. Lai arī, kā saka pat zirgam saprotams,ka gan sabiedriskā transporta joslu radīšana, gan tramvaja sliežu ceļa klājuma atbrīvošana no vieglā autotransporta tikai pārdala slodzes, bet nevis samazina tās, mūsu ierēdņiem, kuri beiguši, vai domā,ka beiguši daudzās zinību iestādes nav zināma elementārā aritmētiskā pamatformula: mainot saskaitāmos vietām, summa nemainās. Savukārt,tādi darbi, kā gaismas semaforu nomaiņa pret apļveida krustojumiem visur, kur to atļauj platība, kā arī prāmju satiksmes organizācija starp Vecmilgrāvi un Bolderāju, kas tik tiešām atslogotu abu Daugavmalu satiksmi no smagajiem kravas auto, un tiem,kam jānokļūst no vienas Daugavas grīvas malas citā, visdrīzāk zagšanas shēmu, vai spējīgu darītāju trūkuma dēļ, ir un paliek tikai tukšas skaņas. Arī iekšrīgas dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un pārveide par rīdzinieku sabiedriskā transporta mugurkaulu, ir viens no šādiem grūtiem un īsteni efektīviem darbiem, kas domes varasvīriem, šķiet, ir par smagu gan izpratnes, gan vēl jo vairāk izpildes jomā.

Tik tiešām. Rīgai ir paveicies ar dzelzceļa pārklājumu. Tas savieno gandrīz visus Rīgas mikrorajonu ar pilsētas centru. Lai arī pilna loka izveidei pietrūkst vēl viena dzelzceļa šķērsojuma pāri Daugavai Hanzas ielas – Spilves virzienā, arī šī brīža marsrutu noslogošana spēj atbrīvot mūsu ielas no daudziem jo daudziem autobusiem, trolejbusiem,tramvajiem un automobīļiem, protams ar dažiem, bet visai svarīgiem nosacījumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!