Tātad – konkurss ir noslēdzies, par uzvarētāju atzīts viens no lielākajiem vilcinu ražotājiem pasaulē, Spānijas uzņēmums CAF. Protams, kā tas notiek gandrīz vienmēr, zaudētāji izmantoja iespēju pārsūdzēt rezultātus Iepirkumu uzraudzības birojā, sūdzējās ES atbildīgajā institūcijā DR Markt. Nesekmīgi. Protams, vēl paliek tiesa, kas var vilkties gadiem, bet ar to jārēķinās jebkurā konkursā. Arī Igaunijā par līdzīgu iepirkumu ir sūdzība tiesā, taču tas nekavē Igaunijas valdību iet uz priekšu. Nu jā, bet mēs jau neesam Igaunija...
Vai mums ir vajadzīgi jauni vilcieni? Ir, jo pašreizējais, pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados ražotais ritošais sastāvs jau tagad ir novecojis, tā ekspluatācija ir dārga. Pēc dažiem gadiem šie vilcieni vairs nebūs remontējami. Bet tiem kundziņiem, kas "gudri" iesaka braukt ar personīgo auto, ieteiktu vismaz reizi dzīvē no rīta kaut kur Pierīgā iekāpt vilcienā un padomāt, kā šie cilvēku tūkstoši nokļūs darbā, ja vilcieni nekursēs.