Tas nav noticis pēkšņi un negaidīti, vienas dienas laikā, taču pasaules rallija čempionāts (WRC) ir pilnībā mainījies. Tiesa, ne automātiski, bet ar iepriekšēju nodomu un plānošanu.
Tehniskie noteikumi ir kļuvuši stingrāki, automašīnu un to svarīgāko detaļu izmantošana sezonas laikā ir skaitliski stipri limitēta, tāpat kā sezonas laikā pieļaujamo modifikāciju skaits, kas bremzē attīstību. Daži ierobežojumi gan ir labprātīgi, piemēram, kā vienošanās starp "Volkswagen", "Citroen" un "M-Sport" komandām neizmantot attīstības priekšrocības, ko dod 2014.gada WRC automašīnu tehniskie noteikumi. Taču visiem šiem iemesliem ir ekonomisks pamats, tie palīdz komandām saglabāt savu vietu pasaules rallija čempionātā.
Ātri caurskatot WRC dalībnieku sarakstu, aina kļūst pilnīgi skaidra. Piemēram, Austrālijas rallijs - no WRC klases automašīnām tikai Miko Hirvonena "Citroen WRC DS3" un, protams, visi trīs "Volkswagen Polo WRC" automobiļi bija jauni. Ar Krisa Mīkes "Citroen DS3 WRC" jau 2011.gadā brauca Ožjērs (un avarēja Austrālijas rallijā, būdams sacensību līderis), 2012.gadā - Hirvonens un 2013. gadā arī Dani Sordo. Ar Halīda al Kasimi "Citroen WRC DS3" 2011.gadā brauca Kimi Raikonens. Pieteikumu "veterāns" bija "Škoda Fabia S2000", kas pirmoreiz sacensībās tika redzēta 2010.gadā Ipras rallijā Beļģijā ar Frediju Loiksu pie stūres. Es apzināti caurskatīju tikai specifiskus auto, jo informācija par N4 klases automašīnu "vēsturi" nav pārāk plaša, tomēr divi "Mitsubishi Lancer Evo X", ko Austrālijā apkalpoja "Motorsport Italia" komanda, šķita redzēti - tos izmantoja 2010.gada "Pirelli Star Driver" seriālā.