Interneta komentāros parādījās informācija, ka e-taloni, kas iegādāti līdz 2014.gada februārim, esot derīgi tikai līdz 28.februārim.
Pārbaudīju informāciju Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" (RS) mājas lapā un atradu, ka e-talonu ir jāizlieto 12 mēnešu laikā kopš iegādes. Tad kā īsti ir?
Zvanīju uz RS bezmaksas informatīvo tālruni 80001919. Klientu apkalpošanas operatore paskaidroja, ka tik tiešām visi braucieni, kas iegādāti līdz 2014.gada februārim, ir derīgi tikai līdz mēneša beigām. Pēc šī datuma šie e-taloni nebūs derīgi un tos jāatgriež RS. Ja līdz tam laikam ir uzsākts lietot e-talonu, tad atpakaļ atmaksās 75% no neizlietoto braucienu maksas, bet, ja vēl neuzsākts – 90%.
Operatore nevarēja atbildēt, kādēļ e-talonu derīguma termiņš ir saīsināts un kur atrodama informācija par to, tāpēc ieteica zvanīt RS sekretariātam vai Rīgas domes Satiksmes departamentam (RDSD). Arī sekretariātā nespēja sniegt pamatotu atbildi. Zvanīju uz RDSD bezmaksas tālruni 80003600, kur man ieteica zvanīt RDSD Sabiedriskā transporta
un komercpārvadājumu nodaļas vadītāja vietniecei. Jāsaka, ka Dana Ziemele-Adricka bija ārkārtīgi laipna skaidrojot situāciju.
Un pat atrada iespējamo pamatojumu e-talonu derīguma termiņa saīsinājumam – "Mobilitātes programma" (nosaukums neprecīzs), taču nespēja sniegt skaidrojumu, kādēļ informācija par e-talonu derīguma termiņu tiek noklusēta, rīdzinieki maldināti un neviens neko nezina atbildēt par izveidojušos situāciju. Vai šobrīd iegādātie e-taloni būs vai nebūs derīgi lietošanai pēc 28.02.2014.?
Vai Latvijas iedzīvotāju saņemtais/ nesaņemtais statuss (rīdzinieks/ nerīdzinieks) ietekmēs šo e-talonu derīguma termiņu? Un kādēļ iegādāto e-talonu atmaksa notiek nevis 100%, bet tikai 75% un/ vai 90%?
D. Ziemele-Adricka solīja noskaidrot situāciju un lūdza mani piezvanīt trešdien, t.i., 29.01. Jau atkal jāsaka, ka Rīgas dome apzināti maldina Latvijas iedzīvotājus un šoreiz arī par e-talona derīguma termiņu. Kā redzams, uzņēmuma mājas lapā joprojām ir pieejama informācija par to, ka e-talona derīguma termiņš ir 12 mēnešus kopš iegādes brīža, klientu apkalpošanas operatori nespēj atbildēt, vai tā ir vai tomēr nav un kāpēc, medijos informācija par to arī nav pieejama.
Latvijas iedzīvotāji turpina iepirkt e-talonus lielākā daudzumā cerībā, ka tie būs derīgi 12 mēnešus pēc to iegādes brīža, kā tas ir rakstīts ne tikai RS mājas lapā vai uz rīdzinieku kartēm, bet kā tas ir norādīts arī Rīgas domes 28.02.2012.g. saistošo noteikumu Nr.165 "Par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta lietošanu" 15.punktā, proti, datu nesējā ielādēto abonementa biļeti var izmantot 12 mēnešu laikā pēc tās iegādes.
Tātad rakstīts viens, bet patiesībā ir kaut kas pavisam cits un taloni derīgi tikai līdz 28. februārim!? Par 10 mēnešiem īsāku laiku, nekā paredz visi "papīri"? Varētu jau teikt, ka neko nezinu, man uz rīdzinieka kartes uzrakstīts citādi, medijos nekas nav teikts u.t.t., tomēr nez vai šo argumentāciju ņems vērā RS kontrolieri, kad lūgs izkāpt no sabiedriskā transporta un samaksāt sodu. Protams, var tā arī darīt, paziņot, ka rakstīts citādi un nelikties par soda maksāšanu ne zinis. Iet līdz tiesai un panākt savu taisnību pēc gada, pusotra. Tomēr kuram no mums tam būs laiks, nauda un nervi?
Tā nu Latvijas iedzīvotāji ir kļuvuši par Rīgas domes ķīlniekiem un ir spiesti darīt to, kas tajā mirklī domei ienācis prātā – no sākuma stāv 4 stundas pēc rīdzinieka kartes, kas nav spēkā; tad nopērk e-talonus, kas būs nederīgi, tad stāvēs rindā, lai atgrieztu e-talonu un patiesībā vēl samaksās RD par šo visu ekstra piedzīvojumu 25% no savu neizlietoto e-talonu vērtības.
Rīgas mērs Ušakovs rotaļājas ar likumu un visiem Latvijas iedzīvotājiem pēc sirdspatikas. Mani aizvaino šāda nelikumīga N. Ušakova rīcība – negodīga un krāpnieciska. Un skumīgākais ir tas, ka visi to redz un saprot, bet daudzi joprojām uzskata, ka N. Ušakovs kaut ko dod bez maksas.