LET_11341012
Foto: LETA

Šā gada 20.februārī konferencē "Ceļu būve 2014" tika vispusīgi analizēta ceļu tīkla situācija un perspektīvas, tai skaitā samērā daudz laika tika veltīts četru ceļiem iezīmēto nodokļu iekasēšanai un ceļu finansēšanas modeļiem.

Gandrīz ikviens runātājs norādīja uz stabilitātes neesamību un atcerējās 2003. gadu, kad premjers Einārs Repše un viņa finanšu ministrs Valdis Dombrovskis likvidēja Autoceļu fondu, kurā nonāca ienākumi no iekasētās transportlīdzekļu nodevas un akcīzes nodokļa no degvielas tirdzniecības.

Fonda pastāvēšana toreiz deva iespēju prognozēt finansējumu nozarei un nodrošināja stabilitāti. Valdības argumentācija, mainot šo sistēmu, bija - tas tiek darīts, lai uzlabotu budžeta administrēšanu. Citiem vārdiem, lai Finanšu ministrijai atbrīvotu rokas un iekasētie līdzekļi tai nebūtu jāiegulda tikai ceļos, bet tos varētu izlietot arī citiem mērķiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!