jahtaAFP
Foto: AFP/Scanpix
Piedaloties sauszemes ceļu satiksmē, transportlīdzekļa vadītāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšana ir obligāta, tādējādi tiek nodrošināta zaudējumu segšana trešajām personām. Savukārt nelaimes gadījumos, kurus izraisījis ūdens transportlīdzekļa vadītājs, saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem cietušajai pusei aizvien nav iespēja saņemt kompensāciju par tai nodarītajiem zaudējumiem.

Manuprāt, tā ir absurda situācija, jo ar ko gan atšķiras sauszemes transportlīdzekļa vadītājs no ūdens transportlīdzekļa vadītāja? Tāpat kā vadot automašīnu, arī vadot ūdens transportlīdzekli, vainīgajai pusei ir jāuzņemas atbildība par sekām, kas rodas negadījuma rezultātā, bet cietušajiem – abos gadījumos jāsaņem kompensācija par nodarītajiem zaudējumiem.

BTA jau pērn aizsāka diskusiju par civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas noteikšanu par obligātu ūdens transportlīdzekļu vadītājiem. Neraugoties uz to, ka ik gadu uz ūdens notiek arvien vairāk negadījumu, netiek risināts jautājums par ūdens satiksmes dalībnieku, cietušo personu, tai skaitā, atpūtnieku, aizsardzību šādos negadījumos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!