Old_Fiat_Brakes_8510 (1)
Foto: morgueFile
KP lēmumā konstatējusi, ka Auto Asociācija (AA) apspriežot un/vai vienojoties ar Latvijas Līzinga devēju asociāciju (LLDA) par būtiskiem līzinga darījumu noteikumiem, konkrēti, ka operatīvā līzinga gadījumā tehniskās apkopes un remonti jāveic attiecīgo automašīnu marku pilnvaroto pārstāvju servisos, ir pārkāpusi Konkurences likumā noteikto vienošanās aizliegumu. KP ir norādījusi, ka AA pārkāpums izpaudies apstāklī, ka AA biedri – jaunu auto tirdzniecības pārstāvji, ir savstarpēji panākuši vienotu izpratni un apspriedušies par komerciālajiem noteikumiem, kas būtu lemjami katram tirgus dalībniekam individuāli.

KP lēmumā arī norādījusi, ka prasība par jaunu automobiļu remontu un apkopju veikšanu vienīgi attiecīgo automobiļu marku pārstāvju servisos ir pretrunā ES Regulai, turpmāk – "regula", kurā noteikts aizliegums jaunu auto tirgotājiem noteikt prasību patērētājam griezties tikai autorizētos servisos automobiļa garantijas periodā.

Runājot par automobiļa operatīvā līzinga (nomas) būtību, jāuzsver, ka operatīvā nomas līguma darbības laikā visus riskus, kas saistīti ar nomāto automobili, ir uzņēmies automobiļa pārdevējs, t.sk., atpirkuma cenas risku, kā arī, to ka automobilis operatīvās nomas līguma termiņa beigās joprojām būs atbilstošs ražotāja konstruktīvajām prasībām, ekspluatācijā drošs un atbilstošs tā dabiskajam nolietojumam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!