Taču vai tā ir taisnība? Cik daudz laika ikviens no mums patērē, izvēloties pārtiku pie milzīgajiem lielveikalu plauktiem? Daži teiks, ka savos grozos liek tikai to, kas garšo, citi, ka to, kam akcija, bet vēl citi būs pārliecināti, ka kvalitāte un produkta sastāvs ir pats būtiskākais.
Sociālā kampaņa "Latvijas Labums" aicina pievērst uzmanību arī tam, kur konkrētā prece ir ražota, lai tādējādi tieši mūsu uzņēmumi gūtu labumu, nodrošinātu darba vietas, ar nodokļu maksājumiem papildinātu valsts budžetu un visbeidzot spētu attīstīties un konkurēt ar bieži vien lētākajiem importa produktiem.
Pagājuši jau nedaudz vairāk nekā 2 mēneši, kopš "Latvijas Labums" dzimšanas. Esam lepni, ka kampaņas atbalstītāju skaits rakstāms ar trīsciparu skaitli, pulcējot klāt vēl arvien jaunus uzņēmumus. Jau sākotnēji nolēmām, ka kampaņa nebūs dažu mēnešu projekts, bet gan ilglaicīga un nepārtraukti uz attīstību vērsta aktivitāte, kas ikvienam Latvijas iedzīvotājam mācīs, skaidros un pārliecinās izvēlēties vietējās preces un pakalpojumus.
Tirgus pētījuma kompānijas TNS veikto socioloģisko aptauju rezultāti ir iepriecinoši, jo bija nepieciešams tikai mēnesis, lai 68% iedzīvotāju teiktu, ka "Latvijas Labums" kampaņu viņi ir pamanījuši, savukārt gandrīz puse – 49% - respondentu arī pauda, ka iegādājas biežāk vietējos labumus. Rezultāti iepriecina, taču vēl priekšā garš un grūts darbs, lai pārliecinātu otru pusi darīt to pašu.
Kampaņa "Latvijas Labums" ir kā dzīvs organisms, kurai visu laiku nepieciešama attīstība, tāpēc arī nolēmām, ka katru mēnesi organizēsim kāda konkrēta produkta popularizēšanu. Novembrī tas ir piens un piena produkti. Izvēle par labu sākt atsevišķas aktivitātes bija tikai loģiska. Vēlējāmies akcentēt mūsu balto zeltu, kur nozarē nodarbināti vairāki desmiti tūkstošu Latvijas iedzīvotāju, kas ik dienas izjūt mūsu kaimiņvalsts ekonomisko ietekmi, aizliedzot eksportēt produktus, tādējādi ietekmējot ne tikai turpmāko jomas attīstību, bet pat pastāvēšanu.
Atklājot "Latvijas Labums" piena mēnesi, zemnieku saimniecības "Mežacīruļi" saimnieks Juris Cīrulis sacīja, ka krīzes apstākļos strādāt ir grūti, taču ir arī labā ziņa – visas krīzes kādreiz beidzas! Lai visdrīzākajā laikā piepildītos šī pozitīvā doma, jāsaprot, ka piena nozari veido četri posmi, kurus uzskaitīja A/S "Tukuma Piens" direktors Ints Poškus: zemnieka, kas saražo pienu, pārstrādātāja, tirgotāja un pircēja.
Mēs vēlamies vērsties pie pēdējā, lai aicinātu ar savu maciņu nobalsot par pašmāju ražojumiem.
Par piena mēneša simbolu kļuvusi gotiņa Amata, kuras liktenis ir tieši atkarīgs no tām dažām sekundēm, kuru laikā pieņemam lēmumu, kādus piena produktus izvēlēsimies. Kampaņas ideja, ka svarīgi saglabāt gan Amatas, gan amatus, domājams, ikvienam liks aizdomāties par savu rīcību, turpmāk ik reizi izvēloties lielveikalu plauktos tikai Latvijas produktus.