Foto: LETA
Līdz šim publiskajā vidē ir izskanējis pietiekami daudz informācijas par projektu Rail Baltica, lai nebūtu padziļināti jāskaidro, ko šis projekts ietver, vienlaikus šobrīd trūkst objektīvs skatījums par jaunās dzelzceļa līnijas ieguvumiem un zaudējumiem.

Kādi būs neiegūtie ienākumi jeb zaudējumi Latvijas lielākajām ostām, Latvijas Dzelzceļam un aviācijas nozarei?

Pēc Lielbritānijas konsultāciju uzņēmuma AECOM aplēsēm 2025. gadā paredzēts atklāt savienojumu Tallina- Rīga- Kauņa, bet 2030. gadā savienojumu ar Varšavu, vienlaikus 2030. gadā tiek plānots pārvadāt 5 miljonus pasažieru un 13 miljonus tonnu kravu. Rail Baltica pasažieru plūsmas avoti tiks primāri ģenerēti no autobusu pārvadātājiem (~45% no kopējā apjoma) un 11% no gaisa transporta, jeb citiem vārdiem sakot no Starptautiskās lidostas "Rīga" kopējā pārvadāto pasažieru skaita. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!