"Bet, lai īstenotu, ir nepieciešami morālie spēki – tikumi. Ir četri galvenie jeb kardinālie, kam pakārtojas visi pārējie (tiesa, augstskolās, izņemot dažas, vairs nemāca ētiku, tāpēc šīs elementārās zināšanas tagad vispirms būs jāsniedz skolotājiem). Tālāk to var iestrādāt dažādos priekšmetos, piemēram, nevis vēsturē mācot tikai gada skaitļus, bet vairāk runājot par tikumiem, kas bija nepieciešami cilvēkiem, lai paveiktu ko būtisku un paliekošu. Bet galvenā saruna ir par to, ka metas nelabi, dzirdot, ka visapkārt ņirgājas par jēdzienu "tikumība", apzināti to reducē tikai uz "tiklība" .."
ej.uz/gimene1, ej.uz/gimene2
2015. gada 18. jūnijā Saeima trešajā lasījumā pieņēma grozījumus Izglītības likumā, ieviešot tajā pantu "Izglītība un tikumība", kas nosaka, ka, pirmkārt, "izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Latvijas Republikas Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, īpaši tādām kā laulība un ģimene" un, otrkārt, "izglītības iestāde, izņemot augstskolas, aizsargā izglītojamo no tādas informācijas un metodēm izglītības un audzināšanas procesā, kas neatbilst šā likuma mērķī ietvertajai izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai".
Nešaubos, ka likums pieņemts patiesās rūpēs par Latvijas skolēnu labumu. Pavisam cita lieta - vai likumu atbalstošo tautas kalpu alku saturs un skolēnu labums nav apaļš kvadrāts. Bet likums ir stājies spēkā, un Izglītības un zinātnes ministrijai kopā ar nevalstiskajām organizācijām un jomu ekspertiem ir jāizstrādā valstiskās un tikumiskās audzināšanas vadlīnijas.