kālis
Foto: LETA
Labā izglītības sistēmā liela daļa cilvēku var veikt savu darbu kvalitatīvi un nest būtisku pienesumu tās attīstībai. Taču mums līdz šādai sistēmai Latvijas izglītībā – valsts, pašvaldību un skolu līmenī – vēl ir jātiek. Lai notiktu patiesas izmaiņas, katrā no šiem līmeņiem ir jābūt cilvēkiem, kuri grib un spēj mainīt ierasto lietu kārtību, t.sk. skolotājiem klasē un ministram ministrijā.

Tikpat būtiski ir tas, ka spēcīgi, aizrauti un ilgtermiņā domājoši cilvēki ieņem izglītības pārvalžu vadītāju amatus, ir skolu direktori un augstskolu pasniedzēji pedagoģijas fakultātēs. Spēcīgu kadru piesaistei, attīstībai un noturēšanai ir jābūt steidzamai nacionālai prioritātei. Cilvēki, ko izglītības sistēma piesaista šobrīd, ietekmēs to vēl 40 gadus.

2010. gadā starptautiski pazīstamais konsultāciju uzņēmums McKinsey izveidoja ieteikumus ASV, kā sistēmai piesaistīt atbilstošākos kandidātus skolotāja profesijai no absolventiem ar labākajiem sasniegumiem[1]. Viens no ieteikumiem bija izveidot nacionālu skolotāju talantu piesaistes plānu. Latvijā es ietu soli tālāk un aicinātu izveidot nacionālu izglītības talantu piesaistes plānu. Lai piesaistītu izglītības sistēmai talantīgus cilvēkus, tā ir jāparāda kā vieta jēgpilnam darbam un pastāvīgai izaugsmei. Tikpat būtisks ir ilgtermiņa redzējums un virzība uz to, lai piesaistītie talanti redzētu sava darba rezultātus un to, kā tie virza izglītības sistēmu uz vienotu mērķi, kas nemainās katru gadu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!