Gribu atgādināt, ka Latvija savulaik bija pioniere dzelzceļa elektrifikācijas jomā. Tas bija jau pagājušā gadsimta sešdesmito gadu beigās, kad Rīgas Politehniskā institūta zinātnieki izveidoja tiristoru impulsu regulatorus, kurus jau toreiz uzstādīja Rīgas dzelzceļā, un tie bija pionieri pasaulē elektrovilcienu modernizācijā. Šī tehnoloģija ļāva enerģiju, kas radās, vilcienam bremzējot, nevis vienkārši "izkūpināt gaisā", bet pārvērst enerģijā. Līdz ar to elektrovilcieni kļuva vēl efektīgāki un ļāva ietaupīt. Tagad šo tehnoloģiju izmanto visā Eiropā.
Tiesa, Eiropā elektrovilcieniem tiek izmantoti visdažādākie elektroenerģijas veidi, gan dažādi spriegumi, gan dažādas frekvences. Taču nevar noliegt, ka 25 kilovoltu augstsprieguma maiņstrāvas līnija, kādu ir plānots ieviest Latvijā, ir viena no efektīvākajām. Turklāt tas, ka Eiropā tiek izmantoti citi elektrības un sprieguma veidi, nenozīmē, ka nākotnē Latvijā izveidoto elektrificēto dzelzceļu nevarēs savienot ar Eiropu, jo jau tagad tiek ražotas kombinētās lokomotīves, kas ļauj vilcienam braukt pa dažādu elektrotīklu maršrutiem.