Tramvaja satiksme Rīgā savulaik ir bijusi daudz attīstītāka, taču tajā laikā, kad parādījās trolejbuss, šķita, ka tā ir laba alternatīva – nav jābūvē un jāuztur sliežu ceļi, trolejbuss virzās pa koplietošanas ielām un tas ir videi draudzīgs satiksmes līdzeklis. Vairākās Rīgas ielās tika demontēti sliežu ceļi un izbūvētas trolejbusu līnijas, kuras lietojam vēl šodien. Ir pagājis laiks, un uzsvari mainās – mūsdienās ir krasi palielinājies satiksmes līdzekļu vienību skaits, ielas nav kļuvušas platākas, un tās kļūst pārpildītas.
Trolejbusi un autobusi, kas izmanto tās pašas satiksmes joslas kā citi transportlīdzekļi, bieži vien ir spiesti stāvēt sastrēgumos, ko galvenokārt veido individuālie transportlīdzekļi. Tādējādi, īpaši pilsētu centros, bezsliežu sabiedriskais transports, kļūst mazefektīvs. Lai gan pēdējā laikā daudzviet tiek veidotas atsevišķas sabiedriskā transporta joslas, tomēr ne visur tas ir iespējams, piemēram, salīdzinoši šaurajās un intensīvi noslogotajās Marijas, Čaka, Valdemāra un Brīvības ielās.